Avatar billede svla Mester
15. november 2014 - 17:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af PC notebook / laptop

Hej
Jeg skal have investeret i en bærbar PC, og har kig på følgende 2 typer.

Asus G56JK-CN063H Notebook og Asus G56JK-CN064H Laptop

Er der nogen som lige kort kan forklare hvad forskellen er, jeg har svært ved og se forskel, udover prisen.

Håber lige nogen kan give et godt råd.
Avatar billede sadolin1978 Novice
15. november 2014 - 23:01 #1
forkellen ligger i processor dette vil du nok ikke ligge mærke til i det daglige
anden forskel ligger på HDD her er det lidt svært at sige hvad du skal vælge, jeg ville nok selv tage G56JK-CN064H da selvom den ikke har en hybrid stadig har 7200 HDD

samt hvis man sammenliger den på proshop er 63 udgået
Avatar billede svla Mester
16. november 2014 - 11:21 #2
Hej
tak for svar.

Jeg skal fortrinsvis bruge computeren til billedbehandling, såsom Photoshop CC, Photoshop Element, Ligtroom, og programmer tilhørende mit camera (Canon), jeg har valgt en bærbar, fordi jeg gerne vil have den med rundt.
Derfor har jeg kigget på PC'er med god processor, godt grafikkort,og god hastighed.
Jeg kan godt se at der er en forskel i processoren, men her er 64 vel den bedste, med hensyn til lager, så er harddisken i 63 vel den bedste, jeg har ikke lagt mærke til andre forskelle?
Men til det som jeg skal bruge den til er det så ikke bagateller ?
63 er ca 1500,00 kr. dyrere end 64.
Avatar billede sadolin1978 Novice
16. november 2014 - 21:03 #3
jeg tror forskellen på de 2 modeller er så lille så det er på grænsen til flue knepperi men jeg ville tage den hvor HDD`en er på 7200
Avatar billede svla Mester
17. november 2014 - 09:16 #4
Jeg har besluttet mig her i week-enden, tager 64, og håber / regner så med jeg får en rigtig god Bærbar.
Tak for lidt hjælp.
Læg lige et svar.
Avatar billede sadolin1978 Novice
17. november 2014 - 20:06 #5
luk du bare selv men lige et godt råd, prøv evt. at se den i en fysisk butik hvis det er muligt, mere for at se hvordan tastaturet og musen er.
Avatar billede svla Mester
18. november 2014 - 13:14 #6
Har købt en 64, det er første gang jeg har en bærbar, for mig er det en rigtig flot PC, udmærket tastatur og hastigheden er rigtig god, er sikker på det er et godt køb