Avatar billede JakobQ Nybegynder
16. november 2014 - 12:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Manglende adgang til min IMAP Surftown-mailserver fra min Yousee router

Hej
Håber nogle kan hjælpe med en fejlfinding.
Jeg har Yousee som internetudbyder og egen mailserver hos Surftown.dk. Det hele har virket uden problemer indtil for et par måneder siden hvor jeg pludselig periodisk ikke har kunnet hente mails, men godt kunne sende. Jeg bruger IMAP og problemet er derfor både i Outlook, fra iPad og iPhone samtidigt. Og problemet opstår KUN når jeg tilgår mailserveren via min Yousee-router.
Hvis jeg går på 3G fra telefonen eller bruger et andet wifi-net virker det fint. Jeg har kontaktet Yousee som ikke supporterer når det ikke er deres mail, men de sendte mig til sidst deres nyeste modem for at udelukke en fejl på modemmet. Med ny router virkede det igen fint, men 24 timer senere var problemerne tilbage. Jeg har været inde i routeren og slå firewallen fra, uden at det hjælper.
Min mailudbyder Surftown har fået et screendump af min mailopsætning og siger det er rigtigt sat op, og det hele virker som sagt også fint så længe jeg ikke tilgår via min _Yousee-router.
Jeg har tidligere med held fået det til at virke igen ved at ændre fra SSL port 993 til uden SSl port 143, men det trick virker ikke mere. Ligeledes hjalp det også en enkelt gang at resette routeren.
Der kan gå en uge hvor det ikke virker, hvorefter jeg pludselig igen kan hente mails, men så desværre kun i en enkelt dag eller to.
Jeg håber nogen har en ide til hvordan jeg kommer videre da hverken Yousee eller Surftown mener fejlen ligger hos dem.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:38 #1
fejlen er yousee, der er ikke noget at rafle om.
skift til noget andet.
Avatar billede JakobQ Nybegynder
01. december 2014 - 16:12 #2
Yousee routeren var problemet. Måtte investere i egen router og køre bridge mode gennem Yousee modemmet.
Avatar billede JakobQ Nybegynder
01. marts 2015 - 12:34 #3
ok
Avatar billede JakobQ Nybegynder
01. marts 2015 - 12:34 #4
lukket