Avatar billede vagn99 Nybegynder
16. november 2014 - 15:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

4g modem. router switch til denne.

Jeg har 4g ZTE modem fra Bibob. Det fungerer fint fra nr 17 i gudme 1.sal.
Det gør telefon også. 4g kommer fint igennem. (samsung note 3)
I nr 15 stue har jeg kun langsom 3g. Husene er sammenbygget, og jeg har kabler fra 17-15.
Jeg ønsker derfor en billig løsning med router switch fra 1.sal i nr 17, som kan fordeles til nr 15.
Jeg håber på at finde en billig dobbelt-sim løsning senere.

Jeg søger god billig switch/router som enten kan køre via simkort eller via
4g modem.
Ellers må jeg vel ty til at sætte mit 4g modem i en pc, og lade den trække et mindre netværk via en gammel router. Men det koster jo strøm.

Har i et godt løsningsforslag.
I Sengeløse, hvor jeg også bor, lader jeg blot telefonen køre som bærbart WI-Fi Hotspot. Det fungerer fint, og jeg har tider på 12-15mb hos Bibob.
Men det duer ikke i Gudme nr 15, hvor jeg kun trækker 3-4MB via 3g.
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
18. november 2014 - 10:54 #1
Hej

Jeg har erfaringer med begge links her og det virker fint med 4g modem fra ZTE / Telenor

http://www.tp-link.dk/products/details/?categoryid=218&model=TL-MR3420

eller denne lidt mindre og mere mobil
http://www.tp-link.dk/products/details/?categoryid=218&model=TL-MR3020

Venlig hilsen

Anders Dalgas
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. marts 2015 - 20:27 #2
Jeg har nok selv løst problemet. Da jeg idag kun bruger bibob har jeg ikke mulighed for at flytte simkort. jeg bruger så enten trådløs eller usb opkobling. På fyn har jeg problemer i mit hus. hvis jeg vil have 4g må jeg gå på første sal i nr 15 og arbejde der.
I nr 15 må jeg nøjes med 3g
Til gengæld er det billigt. 12 timers tale og 12 timers data inkl 4g for 119 kr/måned. her kan alle være med.
I Sengeløse fungerer 4g perfekt. Med fullrate fastnet havde jeg før 6-10gb
for 179 kr/måned fastnet plus mobilabonnement. Nu betaler jeg kun 119 kr for det hele og i Sengeløse har jeg 20 MB overførsel med 4g.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. marts 2015 - 20:32 #3
Tak for dit svar
Min løsning blev indhentet af teknologien.
Nu styrer min note3 samsung alt mit internet som hotspot eller usb internetdeling.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
04. marts 2015 - 20:36 #4
Tak for dit svar
Min løsning blev indhentet af teknologien.
Nu styrer min note3 samsung alt mit internet som hotspot eller usb internetdeling.