Avatar billede epson1670 Nybegynder
16. november 2014 - 17:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Win8: Menuproblemer, ustabil musefremhævning, keyboardlagging, uskarpe menuer

Hej

Helt ny Windows 8.1 Acer Stationær PC (Acer Verlton x2631g), som supportafdelingen har installeret med forstørrelsesprogrammet Zoomtext 10.1. Man der er desværre en hel masse unikke problemer, hvor jeg ikke kan google mig frem til fortilfælde:

1.    Musen fremhæver menupunkter ustabilt

2.    Tastaturet lagger/kan ikke følge med

3.    Menuer (fx de skjulte ikoner ved uret, en lang række programmer undtagelsesvis Officelpakken) åbnes kun som en tom firkant, indtil musen bevæges. Det skete også, når man højreklikkede på skrivebordet, men ved at oprette en ny admin-bruger, så forsvandt det.

4.    Når man venstreklikker på skrivebordet, så åbnes en menu. Men den vil ikke forsvinde, når man venstreklikker på skrivebordet.

5.    Mange windowselementer med faneblade og dialogbokse, fx systemmenuen (Windowstast + Pause) åbnes som uskarpe, indtil man bevæger musen.

Ved at starte Windows forstørrelsesglas afhjælpes problemet med de tomme firkanter uden menupunkter en smule, samt får musen til at fremhæve stabilt igen.

Når Zoomtext startes op, ser det ud til, at de fleste problemer er forsvundet. Hvad kan være galt?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:31 #1
tja.. hvad kan det dog være.... zoomtext kan ikke finde ud af at virke med Aero.. prøv at slå Aero fra.
Avatar billede epson1670 Nybegynder
18. november 2014 - 16:03 #2
Jeg har med Classic Shell fået aero væk fra startknappen, startmenuen og "Disable taskbar transparency" samt sat grafikken til bedste ydeevne, men det hjalp ikke.
Avatar billede epson1670 Nybegynder
21. november 2014 - 09:32 #3
Efter 8 timers hårdt arbejde:

AiSquared.Magnification.Service kan deaktiveres i msconfig under tjenester og alle fejl er væk. Desværre kan Zoomtext ikke længere forstørre.

Derfor kan man sætte AiSquared.Magnification.Service til at starte op manuelt (versus automatisk eller automatisk forsinket start). Nu kan man starte Win8.1 op uden fejl og starte Zoomtext, men når Zoomtext lukker, skal man selv ind og deaktivere AiSquared.Magnification.Service.

Netop som jeg ved at finde en lidt bedre løsning på det, så dukkede der en Zoomtext-opdatering op, der løste problemet.