Avatar billede onki Nybegynder
16. november 2014 - 17:44 Der er 2 kommentarer

Blokere P2P, hvordan?

Hvilken opsætning skal der til for at blokere for P2P trafik, som eks utorrent?

Efter hvad jeg ved er det ikke mere nok at blokere alle porte over 1024. OpenDNS ser jeg heller ikke som en særlig god løsning, da brugerne så bare selv kan bruge 8.8.8.8 (google) som dns.

Hvordan gør skoler og virksomheder?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:29 #1
ja, TCP skal du bruge, men bloker UDP - så virker det ikke.
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2014 - 12:08 #2
P2P er mange ting... steam og blizzard benytter P2P så det er ikke kun torrent.. man torrent programmer er så smarte i dag at de bare finder en anden port også under 1024...

første løsning til at stoppe det er DNS.. lav et A-record for de mest kendte tracker og led dem til 127.0.0.1

andet hug er at har en bruger mere end 150 Connections så sænk dem i hastihed