Avatar billede w13 Novice
16. november 2014 - 18:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne lokal sti på Intranet

Hej Eksperter

På min arbejdsplads kører en række medarbejdere med Internet Explorer 8 på Windows XP.

Vi har et Intranet, hvor der er et link til en netværkssti, som åbnes med href="file://10.0.20.205/docs".

Én af disse medarbejdere oplever dog, at intet sker, når der klikkes på linket.
Højreklikkes der og vælges "Åbn i nyt vindue", sker der heller intet. Kun hvis stien kopieres, et nyt vindue åbnes manuelt og stien sættes ind, lykkes det at opnå den.

Jeg har prøvet at ændre i browserens sikkerhedsindstillinger uden held. Der er ingen fejlbesked nogen steder, når medarbejderen forsøger.

Hvordan kan det være, at kun den ene medarbejder har problemer med at åbne lokale stier, og hvordan løser jeg det?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:27 #1
jeg tror det er fordi det netop er file:// - det betyder nemlig en lokal fil på den pågældende computer.

jeg vil mene det er lavet forkert.
det skal istedet hedde 10.0.20.205/file...
Avatar billede w13 Novice
14. februar 2015 - 15:47 #2
Sidwave: Tak for hjælpen! Skriv et svar, så kommer der point. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2015 - 17:27 #3
sv