Avatar billede craft Nybegynder
16. november 2014 - 21:27 Der er 2 kommentarer

Internet meget langsomt - hurtig P2P-download

Hej

Mit internet har i efterhånden ret lang tid været MEGET langsomt, når jeg bare browser almindeligt på nettet. Enten kan mine computere overhovedet ikke åbne nogen sider, eller også går det meget langsomt, og når de endelig åbner siden, så mangler mange biller/meget grafik.

Jeg har en 10/1 Mbit forbundelse hos Fullrate. Jeg har sat min egen trådløse Linksys WRT610N router op "bag" Fullrates router. Jeg har deaktiveret DHCP-serveren på min Linksys-router, som jeg kan læse mig til, at man skal gøre.

Problemet er der uanset om jeg kobler min bærbare computer til Linksys'en med et kabel eller om jeg kører trådløst. Jeg har også en stationær, der kun er forbundet med kabel til Linksys'en, og den har også problemet. Derudover har jeg en Sonos bridge, der sender signal til en Sonos Connect og en Sonos Play 3. De kan for det meste godt spille musik uden nogen problemer.

Det "sjove" er, at jeg godt kan downloade torrents med fuld hastighed. Hvis jeg laver en speedtest med min bærbare computer sat direkte i Fullrates router, så får jeg også et resultat, som jeg bør får på ca. 10 Mbit, så jeg tror umiddelbart ikke, at det er internetforbindelsen som sådan at den er gal med.

Jeg føler mig derfor rimelig overbevist om, at det er noget med konfigurationen af nogen netværksindstillinger - sikkert noget med de to routere. Dette passer også med at lige så snart, jeg bruger min bærbare til at gå over på min iPhone's mobilnet (som deles via wifi), så fungerer internettet fint på den bærbare.

Er der nogen, der kan hjælpe med at finde ud af, hvordan jeg får mit internet tilbage til normal hastighed?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:23 #1
din upload på kun 1mbit er for lav. websider kører ad h til når du ikke kan uploade hurtigt nok. så får aktive/intelligente sider en timeout og dropper dig.

du kan sagtens downloade hurtigt på p2p da der ikke er noget krav om at uploade en bestemt mængde. som regel tager den bare hvad den kan få, medmindre du har begrænset det.
Avatar billede craft Nybegynder
18. november 2014 - 21:14 #2
Tak for svar.

Tror du virkelig, at det er min uploadhastighed, der er problemet? Det har tidligere (flere måneder siden) kørt fint, så det undrer mig, hvis det er det. Det kører egentlig også ok fint nok på min iPhone