Avatar billede ltb Nybegynder
17. november 2014 - 14:37 Der er 2 kommentarer

Programmering af spørgeskema, hvor bruger får feedback

Hejsa,

Vi har udviklet et barometer, som består af 5x5 spørgsmål med tilhørende svarmuligheder rangeret fra slet ikke hen til i høj grad. Vi har behov for at sætte spørgeskemaet op, så bruger efter udfyldelse får 'svar tilbage' i form af en spindelvævsgrafik med tilhørende tekst. Grafikken og teksten skal kunne sendes til brugeren ved indtastning af e-mail, og resultatet skal desuden lagres anonymt til statistik.

Jeg har meget svært ved at finde ud af, hvordan sådan en opgave skal gribes an - findes der nogle app's eller programmer, man kan bruge - eller skal vi ud i at programmere det selv? I så fald, har I forslag til 1) hvem der kan løse sådan en opgave og 2) et estimeret timeforbrug på en sådan opgave? Testen skal både være tilgængelig via desktop og telefon/tablet.

Jeg ser frem til at høre fra jer,

Mange hilsener

Louise
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2014 - 15:42 #1
Hej Louise

Jeg har ikke lige set nogen med den løsning du søger, men jeg tror der vil være muligheder for at få det lavet, spørgsmålet er nok mest hvor avanceret det bliver og hvilke muligheder I ønsker.

Hvis man benytter Google graf værktøjer, er der rimelig mange muligheder
https://google-developers.appspot.com/chart/interactive/docs/gallery

Der er også mange andre muligheder for at lave charts, fx. highcharts
http://www.highcharts.com/demo/polar-spider

Så mulighederne for at lave grafer er der, så skal de bare fyldes med den data I vil angive og svarene der kommer og så er det vel bare at man får gemt dem som et billede og sendt afsted.
Det lyder jo nemt nok, men tror der er lidt mere i det end det.

Nu ved jeg jo ikke hvad I præcis skal bruge det til, men jeg vil da gerne se på opgaven og så kan vi måske finde ud af et samarbejde. Hvis det kunne have interesse kan du fange mig på osj@device.dk

Venlig hilsen
Ole Jørgensen
Avatar billede moddi100 Seniormester
01. januar 2015 - 15:42 #2
Blev opgaven løst?