Avatar billede and1234 Nybegynder
17. november 2014 - 17:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vedr. relationer mellem tabeller: Opgave, Underopgave, Aktivitet, Termin

Hej Alle Sammen

Jeg er i gang med en skoleopgave hvor jeg skal lave en applikation der kan vise tidsplaner for opgaver, aktiviteter etc. Hertil har jeg konstrueret en DB med tabellerne: Opgave, Underopgave, Aktivitet og Termin.

Jeg bruger b.la. hierarkier til at vise mine data. Eksempelvis har én opgave flere underopgaver og én underopgave har flere aktiviteter som er tilknyttet en termin (start og slut dato).

Jeg er dog meget i tvivl om, om min opbygning er korrekt! Eksempelvis kan én Aktivitet godt have flere Terminer, dvs. den kan (gen)bruges i andre Underopgaver. Jeg overvejer at slå tabellen Termin sammen med Aktivitet, men det betyder, at Aktiviteten kun kan bruges på én specifik Underopgave. Eller det helt ved siden af?

Hvis I havde nogle input til min DB vil det være dejligt?

Se vedhæftede links:

https://billedeupload.dk/?v=V9eER.gif
https://billedeupload.dk/?v=ulVE.png

https://billedeupload.dk/?v=V9eER.gif
https://billedeupload.dk/?v=ulVE.png

På forhånd tak :)

MvH Anders
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2014 - 04:04 #1
Umiddelbart tror jeg at jeg ville droppe tabellen termin og bare have datofra og datotil som attributter paa aktivitet.
Avatar billede and1234 Nybegynder
19. november 2014 - 08:19 #2
Hej Arne

Tak for svaret.

Det var også min egen tanke. Det betyder samtidig, at der skal oprettes nye aktiviteter med ny start/slut tidspunkt for hver underopgave også selvom aktiviteterne er de samme.

Jeg prøver lige at teste og vender tilbage med point.

MvH Anders
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2014 - 02:59 #3
Det skulle du allerede med din nuvaerende struktur.
Avatar billede and1234 Nybegynder
20. november 2014 - 08:03 #4
Hej Arne

Jeg tror jeg prøver oventående struktur.

MvH Anders
Avatar billede and1234 Nybegynder
20. november 2014 - 08:06 #5
Jeg prøver lige at give point, sig til, hvid det ikke lige løkkes...

MvH Anders
Avatar billede and1234 Nybegynder
20. november 2014 - 08:11 #6
Hej Arne

Jeg har lidt svært ved at give dig point, hvis du kunne lave et "svar" til tråden,forsøger jeg igen :)

MvH Anders
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2014 - 15:22 #7
svar