Avatar billede clausito Seniormester
17. november 2014 - 21:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Omkring spam og udsendelse af e-mails til en gruppe

Sender man ca 10 e-mails til en gruppe (en forening) opfattes det så hos nogle som spam og mail blokeres? Forsvinder den eller ryger den altid i en spam-mappe hos modtageren?

Mon ikke udbyder har hvert sit spamfilter? Ikke afhængig af antal modtagere? Ud af ovennævnte 10 er det måske kun 2 hvor mail ryger i spam-mappen? Resten kommer igennem?

Får man tilbagesvar ved spammail - som ved forkert mailadresse? Eneste garanti er vel altid at bede om tilbagesvar selvom jeg ikke er vild med tilbagesvar

Behøver bare enkelte kommentarer/meninger. Især om man kan se hvilke modtager, der opfatter min mail som spam
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:10 #1
mail er spam når det sendes uden modtageren har bedt om det, og det sendes til en gruppe.

såre enkelt.

du forsøger vel som andre at sælge noget ?
det gøres bedste med en webside og reklamer.

der kommer tonsvis af dansk spam hver dag, det meste af det er fabrikeret i spanien har jeg fundet frem til, men er lavet for danske velkendte virksomheder, der tilbyder alle mulige konkurrencer, som aldrig giver nogen gevinst.

ombudsmanden lader det køre, selvom det er ulovligt.. :(

du får et brev: "hej jeg er en fremmed person du ikke kender, men jeg vil gerne fortælle dig om/sælge/etc" - jamen, det må du ikke. det er det samme som dørsalgsloven: at ringe på og tilbyde leksikoner.. :)
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:12 #2
selvfølgelig hvis du er en sportforenign og mailer alle medlemmer, det må du gerne. de har jo selv givet dig deres mail.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2014 - 08:52 #3
Jeg sender en månedmail til en klub på ca 25. En gang i mellem får jeg svar tilbage fra 'nettet' om at en har spammarkeret (typisk Hotmail-modtager). De forskellige udbydere tjekker op mod lister på nettet. Jeg skriver så til min udbyders support og vedhæfter retur-mail med data om markeringen. Kort efter er det rettet, og jeg kan sende mail til vedkommende igen.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 16:12 #4
Ud af ovennævnte 10 er det måske kun 2 hvor mail ryger i spam-mappen? Resten kommer igennem?

De to har glemt at markere din mail som ikke uønsket mail. Eller hvad der nu står i deres mail program for at acceptere den.
http://i.imgur.com/hTTQ7kj.png
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2014 - 16:46 #5
Jeg var måske lidt uklar i mit indlæg i morges. Det er ikke modtager i mit tilfælde, der spam-markerer. Det er min ip(pulje) hos min udbyder, der har én, der har udsendt spam, og ip er markeret i fx den liste, som Hotmail tjekker op mod. Det kommer aldrig frem til min modtager.
Min udbyder tjekker, og lukker for evt virusramt bruger fra min gruppe, og får klarmeldt ip-puljen hos liste-administrator.
Med den mail jeg oprindeligt får med fejldata, så kan min udbyder hurtigt få rettet, så mail virker korrekt.
[reklame] jeg er på web10, og deres support er god og hurtig. [/reklame]
Avatar billede clausito Seniormester
02. december 2014 - 19:05 #6
claes57 - giv mig mulighed for point
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2014 - 19:11 #7
ok