Avatar billede bagerens Nybegynder
18. november 2014 - 18:34 Der er 8 kommentarer

Alternativ til implementering af dankort maskine

Hej alle

Har lige brug for et godt råd eller to.. Håber det er postet det rigtige sted.

Jeg er igång med at udvikle en app som ender op med at blive en internetløsning. Denne skal kunne nogle forskellige ting som er uden betydning, og så skal det kunne styre regnskab.

Det vil fungere ved der kommer nogle kunder som for en ydelse, og herefter betaler. Det skal så automatisk ryge ind i deres regnskab.

Og det er her jeg har lidt problemer med at finde en god løsning.

Jeg kunne som programmør godt integrere at når de betalte med kort, og dette gik igennem ville gøre det ryger ind i regnskabet. Problemet er bare at denne integration med en kortmaskine er MEGET omstændig. Der bliver krævet helt vildt meget bare for at sende beløbet over. Synes måske det er lidt overkill.

Den løsning jeg har tænkt på er at mine kunder selv anskaffer sig en eller anden for løsning så de kan modtage kortbetaling. Det kan være en dankortmaskine, iZettle eller lignende. Når så kunden har betalt, trykker de ind i app´en at der er betalt med kort, bekræfter for en sikkerhedsskyld at betalingen er gået igennem og derefter bliver det noteret i regnskabet.

Det synes jeg jo er en ok løsning. Det eneste minus er selvfølgelig hvis man har trykket at betalingen er modtaget, og den egentlig ikke var det. Så er det jo faktisk umuligt at spore frem til hvor det gik galt.

Er det en dum løsning, eller er der andre forslag?

VH
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. november 2014 - 19:20 #1
Jeg synes umiddelbart du har listet de to muligheder op der er - alt efter hvilken bank der anvendes, kan der dog af og til være mulighed for at få en oversigt (via API) over bankkontoen og derfra validere beløbet.

Men dette er nok mere omstændigt end at implementere en betalingsløsning i din app
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2014 - 19:52 #2
hvad er der galt i paypal, mobilepay, eller deres konkurrenter.
Avatar billede bagerens Nybegynder
18. november 2014 - 20:10 #3
Ved ikke om jeg så har formuleret mig rigtigt.
Men det er ikke en app hvor man skriver sine kort-info ind og pengene bliver trukket
Det er en butik man går ind i og ham bag kassen bruger app'en og du så betaler med hans dankort maskine. Det er den implementering der er ret vild :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. november 2014 - 20:25 #4
Jamen i så fald er det nok det nemmeste at sælger blot taster beløbet i din App.

Kunden får vel heller ikke lov til at gå/få varen førend pengene er modtaget?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2014 - 20:28 #5
I en normal transaktion klikkes der ikke 'betaling modtaget'. Det er dankort-systemet, der sender en kvittering til din app når betaling er registreret, og så går du videre. Du skal intet foretage dig før kvittering er kommet retur fra nets. Hvis status på nets kvittering ikke er ok, så skal du selvfølgelig gå tilbage til betalingsvindue igen.
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. november 2014 - 20:42 #6
#claes57 tror han mener at den skal bruges i en normal butik med kasseapparat osv. Det vil sige blot i tillæg til butikken, hvor han ikke selv har kontrol over betalingen.
Avatar billede bagerens Nybegynder
18. november 2014 - 20:44 #7
Problemet er at hvis du laver et stykke software der skal kobles til en dankort maskine, som var tilfældet hvis du skulle have OK-strudsen tilbage, skal du igennem et langt, langt forløb med møder med dem, du skal først have det ud til en kunde i et forud defineret testforløb osv osv. Det er en seance der tager måneder blot for at kunne få den OK-status tilbage fra dankort maskinen.
Derfor var det jeg "opfandt" betaling godkendt knappen som så ville skulle bruges når sælger kunne se på sin izettle eller maskine at beløbet var trukket. Det kan bare ikke automatisk sendes til app'en
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2014 - 22:00 #8
der findes mange 'halvfabrikata' stykker software, hvor transaktionen er godkendt af nets. det ville være en 'billig' løsning på noget, der ellers kunne koste meget i tid og penge selv at udvikle.