Avatar billede Asmi Nybegynder
18. november 2014 - 19:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bærbar uden strøm

Jeg har en bærbar (Dell Inspiron M301Z) som ikke længere vil modtage strøm fra strømforsyningen.

Computeren har det seneste halve år, når jeg har tilsluttet opladeren sagt, at den ikke kan genkende opladeren og computeren kan fungere langsommere end normal.
Den har i denne periode opladt periodisk.

Da opladeren var medtaget efter megen transport købte jeg for nyligt en ny original Dell oplader til computeren. Siden da har den fungeret uden problemer.

I den seneste uge har computeren dog slet ikke fungeret med den nye oplader - den opfatter slet ikke at der tilsluttes strøm.

Jeg har forsøgt følgende:
- Anvendelse af forskellige stikkontakter
- Forsøgt uden batteri i min bærbar, men computeren kan slet ikke starte uden - igen fordi den ingen strøm får
- Fjernet batteri og adapter hvorefter jeg har holdt power-knappen nede i ca. 30 sek. og ventet et par timer før jeg har forsøgt at tænde igen
- Opdatere driver i enhedshåndtering til batteriet

Computeren er nu fuldt afladt, så jeg kan ikke prøve flere ting med tændt computer. Jeg håber at I kan være behjælpelige.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
19. november 2014 - 10:47 #1
Hej Asmi

Det lyder desværre som om det kan være selve DC-indtaget der kan være problemet her, og vil højst sandsynligt kræve en reparation. Udfra modellen på computeren, kan jeg næsten regne ud, at den er over 2 år gammel, og derfor ikke kan laves på garanti, desværre.

En sidste ting du kan prøve, er at teste adapteren med en anden maskine, hvis muligt, blot for at udelukke at den nye adapter også er defekt.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede Asmi Nybegynder
17. januar 2015 - 11:19 #2
Hej Karina

Tak for din hurtige respons. Det er desværre ikke lykkedes mig at få liv i computeren.

Hvis du skriver et svar kan jeg give dig point.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
21. januar 2015 - 11:41 #3
Hej Asmi

Det er jeg ked af at høre. Her kommer svaret:

Hej Asmi

Det lyder desværre som om det kan være selve DC-indtaget der kan være problemet her, og vil højst sandsynligt kræve en reparation. Udfra modellen på computeren, kan jeg næsten regne ud, at den er over 2 år gammel, og derfor ikke kan laves på garanti, desværre.

En sidste ting du kan prøve, er at teste adapteren med en anden maskine, hvis muligt, blot for at udelukke at den nye adapter også er defekt.

//Karina
#IWork4Dell