Avatar billede vuske Seniormester
18. november 2014 - 20:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave mp3 om til ringetoner

Lave mp3 om til ringetoner til Iphone. Findes der et program uden at der kommer en masse snavs med og helst på dansk
Avatar billede vuske Seniormester
18. november 2014 - 22:07 #1
Jeg trækker mig har fundet en løsning selv
Avatar billede brasen-olsen Nybegynder
20. november 2014 - 18:43 #2
Hva var din løsning
Avatar billede vuske Seniormester
21. november 2014 - 01:03 #3
Sådan gør du:
1. Den første del af processen går ud på at lave en ringetone-fil. Hvis du for eksempel har din ønskede ringetone liggende som en mp3-fil, skal denne forkortes og laves om til en såkaldt m4r-fil, der er det format, iPhones ringetoner ligger i.
2. Til dette formål kan du til Windows downloade programmet
AVCware Ringtone Maker
fra Download.com. Dette program er relativt simpelt at bruge.
3. Åbn din mp3-fil i ringetoneprogrammet på computeren. Find dernæst maksimalt 20 sekunder af den musik eller lyd, som du vil lave om til ringetone. Du kan indkredse de 20 sekunder med de to markører, der sidder på 'lydstriben' øverst.
4. Sørg derefter for, at programmet gemmer ringetonen i det rigtige format. Du vælger formatet der, hvor der står 'Format' nederst til venstre. Vælg formatet 'm4r'. Tryk herefter på iPhone-ikonet nederst til højre.
5. Dine 20 sekunder er nu gemt som ringetone. Nu skal den så bare over på telefonen. Til det formål skal du åbne iTunes.
6. iTunes skal ikke være åben, så finder du din 20 sekunders ringetone frem og hiver den med musen over i iTunes-billedet. iTunes skulle herefter gerne genkende den som en ringetone og placere den i den rette folder ovre til venstre.
7. Synkroniser din iPhone med iTunes. Hvis alt er gået efter planen, skulle iTunes nu gerne synkronisere den nye ringetone over på telefonen, så den kan vælges blandt alle de andre ringetoner.
Avatar billede brasen-olsen Nybegynder
22. november 2014 - 08:24 #4
Takker. Det må jeg prøve