Avatar billede Jolles Professor
18. november 2014 - 22:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Password virker ikke, og sort skærm

Nødråb fra bekendt: Hun kan ikke komme ind på sin (ældre) pc med sit pw, og skærmen går jævnligt i sort. Hun lukkede ned, gik fra den, men da hun kom tilbage kørte den stadig, nu med uoverervindelig, sort skærm.
Jeg har bedt om styresystem og pc-navn /alder, og foreslået en støvsuger (min egen blev for varm en gang, og støvsugeren reddede mig længe nok til at jeg nåede at backuppe).

Er der nogen, der har et quickfix?
Avatar billede kurtba Ekspert
19. november 2014 - 00:58 #1
Den sorte skærm kan evt. være fordi hendes pc er gået i så dyb dvale, at den ikke kan vækkes på normal vis.
Hold tænd/sluk knappen inde i 7-8 sek så slukker pc.en helt.
Tag herefter lige strømmen fra pc.en et øjeblik, så man er sikker på, at den er slukket helt.
Prøv så at starte igen.
Ang. glemt password findes der en del løsninger her:
http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/passrecovery.htm
Jeg bruger personligt gerne metode 2. Det kan virke lidt langhåret, men det virker.
Avatar billede Jolles Professor
05. april 2015 - 13:01 #2
læg et svar