19. november 2014 - 07:11 Der er 6 kommentarer

Feedback på Delicacy.dk

Jeg har sammen med min søster åbnet op for vores første webshop - www.delicacy.dk, som forhandler nordiske delikatesser og specialiteter.

Designet af shoppen har vi selv stået for, så vi kunne godt tænke os, at høre andres mening omkring dette. Hvad synes I?

Jeg håber, I lige vil bruge et par minutter på at kigge siden igennem :)
Avatar billede repox Seniormester
19. november 2014 - 09:54 #1
Lækkert og simpelt design - det appellerer til køberen i mig, uden at være for prangende.
Dog synes jeg at den grå top-bar er lidt trist og grå i forhold til hvad produkterne signalerer af "kvalitet". Måske en mørkere farve for at matche det mørke udvalg (kaffe, chokolade) af produkter? Bare en tanke.

Bunden har denne teks centreret:
"Copyright © 2014 Delicacy IVS
CVR: 36075880"

Det skærer i øjnene af to årsager; "Copyright" er ikke er et koncept der eksisterer i Danmark - du mener nok ophavsret, hvilket du er beskyttet af i forvejen. Jeg mener det vil pynte at rykke CVR nummeret op til kontaktoplysninger og fjerne den centrerede tekst om copyright.

Den røde bundbar med rabatkoden skærer det nederste af din smiley rapport af. Den virker også lidt malplaceret, da den bare er centreret i bunden. Jeg har dog ikke lige nogen umiddelbar god idé til hvor, men den sidder bare lidt mærkeligt, synes jeg.

Produktoversigterne mangler lidt "call to action". En fancy "Læg i kurv" knap fra oversigten ville være lækker. Ellers er oversigten dejlig at se på og god overskuelig.

Produktsiderne er også meget rene og rolige at se på. Din "Køb" knap har dog ikke så meget "call to action".

Det samme gør sig gældende i "Checkout" processen - "Betal" knappen er meget mørk og ikke indbydende; og ordet "Betal" lyder meget kommanderende. "Bestil" og gør knappen mere indbydende vil gøre mig mere interesseret. :)
19. november 2014 - 12:44 #2
Mange tak for din feedback!

Jeg vil helt sikkert ændre på nogle af de ting, som du har påpeget.

Der skal ændres på nogle farver. Især "køb" knappen. Den bliver grøn. Samtidig vil jeg også ændre det til "bestil" og ikke "betal".

Den røde bar i bunden er egentligt nem at fjerne igen. Det er bare at trykke kryds. Det er en god måde for os at gøre opmærksom på de 15% rabat.

Jeg vil også fjerne "copyright".

Igen, mange tak for din feedback!
19. november 2014 - 12:49 #3
En personlig præference (som jeg måske er i mindretal med, men nu du spørger):  Jeg holder ikke af skiftende billeder på en hjemmeside.  Når jeg er ved at kikke og billedet så pludselig forandrer, så forstyrrer det og irriterer det mig.  Jeg vil hellere selv bestemme hvor jeg retter min opmærksomhed.  I stedet for det skiftende billed på forsiden ville jeg have foretukket, for eksempel, et billed med en pil eller lignende at trykke på så jeg selv kunne skifte.  Jeg ville også have foretrukket, at den røde fodbjælke var der fra begyndelsen i stedet for at dukke op senere.  Og to detaljer:  (1) Menu item'et Delicacy - jeg fattede ikke med det samme, at det var navnet på firmaet - jeg ville nok have kaldt menu item'et for 'Om os' eller lignende (og så havde flyttet det med firmagave til menu item'et gavekurve.)  (2)  Jeg savner en tilbage knap (selv om jeg ved, at man kan komme tilbage ved hjælp af brødkrummerne.)
Men held og lykke med forretningen.
23. november 2014 - 00:04 #4
Tak for din feedback, Christian!

Jeg forstår, hvad du mener :) Jeg synes, at de skiftende billeder skaber en form for god dynamik, og at det er med til at gøre siden "levende".

Jeg har rettet "Delicacy" til "Om Delicacy". Jeg håber, det giver bedre mening for brugerne :)

Men tak for din feedback!
26. november 2014 - 17:11 #5
Jeg ser, at dette er dit første spørgsmål på Eksperten.  Du har åbenbart ikke fanget det endnu hvordan det går med at kommentarer og svar og lukning af spørgsmål.  Lad mig kort forklare:  Når problemet i et spørgsmål er løst eller spørgsmålet af anden årsag ikke længere er aktivt skal det lukkes igen.  Du lukker et spørgsmål og afgiver de udlovede points ved at acceptere et svar, et spørgsmål markeret med gult, flueben i feltet 'accepter dette svar' og derefter klik på 'accepter svar og afgiv points'.  Hvis man har fået hjælpsomme indlæg i form af kommentar, ikke markeret med gult, vil man normalt bede vedkommende om at oprette et svar som man så accepterer.

I dette spørgsmål er der ikke kommet nye indlæg (bortset fra dit eget) i en uge, og spørgsmålet er sunket til side 6 i 'alle kategorier' så det næppe ses af flere.  Det vil derfor nok være naturligt, at du lukker det nu.  Jeg har herved oprettet et svar som du kan acceptere hvis du synes.  Du vil sikkert også bede om svar fra de andre der er kommet med indlæg (man kan godt acceptere mere end et svar).  Og hvis du ikke synes du har fået hjælp kan du acceptere et af dine egne svar.
26. maj 2015 - 12:57 #6
sebastianchristensen, jeg prøver lige en gang til.  Du har oprettet dette spørgsmål, og du har fået indlæg som du angiver har været til hjælp, og det er tydeligt (på grund af spørgsmålets alder) at der ikke kommer flere indlæg.  Kan jeg derfor bede dig lukke spørgsmålet igen?  (Lukke et spørgsmål gør du ved at acceptere et eller flere svar, indlæg markeret med gult, flueben i feltet 'accepter dette svar' og derefter klik på feltet 'accepter svar og afgiv points'.  Hvis du vil give points til et indlæg der er kommet som kommentar, ikke markeret med gult, beder du vedkommende om at oprette et svar, som du så accepterer når det kommer.