Avatar billede Tove6330 Nybegynder
19. november 2014 - 08:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Java kommer med fjel 1603

Hej
Jeg forsøger at opdatere Java til version 8 update 25, men bliver hver gang afbrudt og får en besked om fejl 1603.
Hvem har et godt bud på at afhjælpe denne fejl?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2014 - 08:52 #2
Jeg vil ikke klikke på noget af det, som er i de link, Antlars linker til: Norton ConnectSafe ( DNS filter ) blokere for det.
http://i.imgur.com/WXOwGRA.png

Har du afinstalleret gammel version af Java ? Ellers afinstallere det med Java uninstallers tool.
http://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2014 - 16:31 #4
Hvilken version af Java kører du nu, og hvilket styresystem?

Kører her med Windows 8.1, og med 1.7.0_71, som java selv mener er den nyeste version.
Bruger jeg Filehippo App Manager der også kigger efter opdateringer foreslår den også version 8 update 25.
Men da programmet selv ikke vil opdatere til version 8 forbliver jeg på version 7 da jeg er i tvivl om det vil fungere ordentligt.
På netbank får jeg ikke besked om jeg kører med en version der er for gammel.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2014 - 16:51 #5
Har også Windows 8.1 og Java 8 update 25, fungere fint ;-)

På netbank får jeg ikke besked om jeg kører med en version der er for gammel.

Måske fordi din Netbank er holdt op med at bruge programmet Java.
http://www.bt.dk/danmark/lige-straks-bliver-nemid-nemmere
Min bank Nordea bruger ikke java.
http://newsroom.nordea.com/da/2014/10/24/farvel-til-java/
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2014 - 20:00 #6
#5 Prøvede at gå ind på Nordea siden nu, da det også er min netbank, og ja logo med Java kommer ikke frem som før.
Må indrømme det ikke er en side jer overrender, så lige det er gået min næse forbi at de er gået over til Javascript :-)

På min Windows 7 maskine kan jeg se den kører Java 8 update 25, så jeg skal vel bare prøve at opgradere til 8 versionen på Windows 8,1. På version 7 kommer der jo så sikkert ikke opdateringer til mere skulle man vel tro?
Avatar billede Tove6330 Nybegynder
20. november 2014 - 20:10 #7
Hej Antlars
Tak for dit hurtige svar. Jeg har forsøgt med dit forslag, men det hjalp mig desværre ikke videre. Jeg har også forsøgt mig med de andre forslag der er kommet men desværre uden held. Jeg har en gammel computer som kører med Vista så måske er der manglende opdateringer der gør at jeg har et problem, eller måske skal jeg overveje at købe en ny computer. Nu da det offentlige i dag har bekendtgjort at man ikke skal bruge Java mere til Eboks og Borger.dk så er problemet der heller ikke mere. Jeg tildeler dig point da du var så til at komme med en eventuel løsning.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2014 - 04:53 #8
Nu da det offentlige i dag har bekendtgjort at man ikke skal bruge Java mere til Eboks og Borger.

Du skal stadig bruge java til Eboks og Borger.dk. Det er ikke helt på plads endnu.