Avatar billede Kast20 Seniormester
19. november 2014 - 13:51 Der er 2 kommentarer

Hjælp til jQuery

Hej,

Et par ting jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.

1: Er det muligt at indsætte og køre et PHP script inde i et udvalgt <h1> tag, i stil med:

jQuery('.blog-post-header h1').each(function(){
    var html = "<?php the_title(); ?>"
    jQuery(this).replaceWith('<h1>' + html + '</h1>');
});

Ovenstående ville blot give et <!-- <?php the_title(); ?> --> output og altså ikke køre WordPress Template tagget.

Eller er det helt umuligt fordi jQuery er client-side imens PHP er server-side? :)

2: Hvordan skulle scriptet se ud hvis jeg ønskede at fjerne en DIV-container med klassen ".blog-post-header" og ligeledes indholdet i denne DIV-container?
Avatar billede softspot Forsker
19. november 2014 - 14:27 #1
1. Du kan nok ikke gøre det på klienten, men du kan gøre det på serveren i din template. Alternativt kan du på klienten, med jQuery, indlæse en stump html fra serveren f.eks. vha. jQuery.load-funktionen.

2. jQuery(".blog-post-header").remove();
Avatar billede Kerasit Nybegynder
15. december 2014 - 16:06 #2
load({}) var et rigtig godt bud.

$.get() ville ligeså kunne returnere noget html ud fra en given PHP kode, som du så via success: function() { gør noget her; } indsætter den returnerede HTML hvor du måtte ønske det.