Avatar billede Kriso92 Nybegynder
19. november 2014 - 14:05 Der er 5 kommentarer

HJÆÆLP

Hej,
Jeg var så uheldig at en veninde i dag spildte kaffe midt på mit tastetur på min Mac Pro (meget lidt dog). Efterfølgende skyndte vi os at vende bunden i vejret på min mac og tørre den af. Holdte den med bunden op af i et par minutter og vendte den så om. Da vi sad til forelæsningen fortsatte jeg med at bruge den i en halv anden times tid efter og der skete ikke nogle forandringer. Prøvede også at genstarte den, og det virkede fint - tog måske LIDT længere end normalt.

Mit spørgsmål er:  Er der tilfælde hvor en bærbar/mac kan overleve at få kaffe hældt ud over sig, eller kan jeg godt forvente at der kan komme påvirkninger et par dage efter??
Avatar billede sonalias Seniormester
19. november 2014 - 14:15 #1
Det kan den med lidt held godt overleve... Det har dog INTET med kaffen at gøre at den var lidt længere om at starte :b Og ikke lav dobbelt posts tak!
Avatar billede Kriso92 Nybegynder
19. november 2014 - 14:24 #2
Tusinde tak for dit hurtige svar!
Jeg håber at jeg har været så heldig at min Mac er overlevet :/
Ellers vil jeg vel kunne se det om et par timer når jeg har haft den i brug ??

Slettet min andet spørgsmål - beklager :/!
Avatar billede sonalias Seniormester
19. november 2014 - 14:47 #3
Den ville højst sandsynligt allerede være død hvis den har planer om det
Avatar billede Rosenborg Praktikant
19. november 2014 - 17:04 #4
Den behøver sådan set ikke at dø med det samme. Er du så uheldig at noget af kaffen er røget ned til selve hardware, så kan det tage noget tid, for rust kommer ikke med det samme. Og derefter vil du (hvis du er uheldig) kunne mærke en forskel.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. november 2014 - 18:01 #5
Well - som du ser i den anden tråd, er der bred enighed om at du burde være sikker på at den er ok, bare den får lov til at tørre helt igennem.