Avatar billede jhjorsal Mester
19. november 2014 - 15:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

unsubscribe - hjælper det overhoved

Jeg får rimelig mange spam mail, ofte bruger jeg lidt tid på at unsubscribe dem, men hjælper det overhoved, for så burde jeg efterhånden være ude af alle mail lister, og jeg kan ikke lige se hvordan jeg skulle komme på nye, jeg deltager aldrig i konkurrencer eller andet pop up L*** på nettet.
Avatar billede jonasfrandsen Nybegynder
19. november 2014 - 15:51 #1
Hej.

God idé med at unsubscribe alle dem du modtager, så burde du i hvert fald ikke få fra samme SPAM sender igen. Jeg synes at have hørt at det stadig er populært at sælge mail databaser. Så er du først kommet i den ene på en eller anden måde, så er chancen for du nærmere hurtigt ligger i 10 forskellige vil jeg skyde på.

Mvh.
Avatar billede groenaert Novice
19. november 2014 - 15:54 #2
Personligt ville jeg aldrig "unsubscribe" spammails. Dels kan det medføre at e-mail adressen der er sendt til, bliver bekræftet som eksisterende, hvilket nemt kan medføre mere spam og dels er der eksempler på, at "unsubscribe" linket føre til sites, hvor ens computer bliver forsøgt hijacket eller forsøgt installeret med alverdens vira og trojanere osv.
Under alle omstændigheder hjælper det ikke, at "unsubscribe" spam mails. Det bliver mængden af spam bestemt ikke mindre af.

Grønært
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2014 - 16:00 #3
mange mail-programmer har en 'spam' knap/markering - det er bedre, da den så melder tilbage til spam-lister på nettet, at en adresse er markeret.
Og ved at gøre det på den måde, så melder du ikke til spam-sender, at du har en aktiv konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2014 - 16:20 #4
Du må jo have foretaget dig et eller andet siden du modtager disse mails vil jeg mene.
Henter man programmer fra nettet skal man være meget påpasselig når man installerer. Her kan man nemlig få en masse med som man ikke tror man installerer, og det kan være disse programmer der reklamerer for andre ting.
Så derfor er der typisk flue ben der skal fjernes under installation.
Prøv evt at køre en tur med AdwCleaner som der er rimelig god til at rydde op i det værste skrammel man får fra browseren.

http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2014 - 16:34 #5
Hvis man deltager i fx idenyt konkurrencer, så tilmeldes man automatisk en spandfuld mails fra deres 'samarbejdspartnere'. Men kun danske firmaer. Så hvis spam er dansk, så kan det være den vej, og så kan de også afmeldes.
Er det mere mystiske mails (tillykke du har vundet, bare skriv data og vi sender gevinst), så er det via udlandet/ prof spammere. Og dem skal du aldrig svare på.
19. november 2014 - 18:11 #6
Jeg er helt enig med #2.
Tryk aldrig unsubscribe/afmeld. Du bekræfter at din e-mail er "levende", og værd at sælge.

Det eneste du kan gøre er at skifte e-mail adresse.

Jeg har selv dummet mig, og trykket unsubscribe et par gange, og jeg får vildt meget skrammel :(

Så min e-mail bliver snart slået ihjel.

En kollega gav mig et råd, som jeg har tænkt mig at følge:
Opret en seriøs e-mail adresse, og brug den kun til meget seriøse ting.
Opret et antal skrammel adresser, og sæt dem op til at videre sende til den seriøse. Når skrammel adresserne bliver inficeret, så kan du nedlægge dem.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. november 2014 - 20:39 #7
Markerer det blot som spam og så ender det hele i googles spam mappe / reklame mappe.. Har det dog med at unsubscribe, men sletter aldrig de mails der er markeret som spam, da de jo så blot kommer frem i min indbakke hvilket de jo ikke skal :-)
Avatar billede jhjorsal Mester
20. november 2014 - 08:33 #8
Jeg må indrømme jeg er også mest til bare at slette min email adresse og oprette en ny hvor jeg så også har en anden email adresse til mindre vigtige ting, som videresender til den nye email adresse. men jeg kan godt nok næsten ikke overskue alle de steder hvor jeg er registreret med en email adresse, som jeg skal ind og ændre. Jeg har one.com til at administrer mail kontoer ved, og jeg er heller ikke klar over om man kan flytte sine post undermapper fra en email konto til en anden. Og sidst er det jo lidt træls med eget domain med efternavn og systemet er at alle i familien bruger deres fornavn til deres email adresser, og det kan jeg jo så ikke længere, men er der nogen der ved om spam ophører hvis man nedlægger en email adresse nogle år.
Avatar billede groenaert Novice
20. november 2014 - 09:38 #9
Hvorfor bruger du så ikke one.com spamfilter? Du har jo mulighed for, at få det til at skanne mere aggressivt efter spam mails.
http://www.one.com/da/support/faq/hvordan-konfigurerer-jeg-spamfilteret
Det vil da kunne mindske antallet af spam mails...

Opret en Gmail eller lignende brug for alt muligt crap. Så skåner du din du din normale mail konto en hel del.

Grønært
Avatar billede jhjorsal Mester
20. november 2014 - 10:22 #10
Jeg havde faktisk spamfilter på fra one.com det stod bare til 4 - 6 og de anbefaler i dag 6 - 8, så det vil jeg prøve at starte med, lig et svar Grønært
Avatar billede groenaert Novice
20. november 2014 - 11:03 #11
Kommer her...