Avatar billede ovec Juniormester
19. november 2014 - 19:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af email/adresser fra Windows Live mail til Outlook 2010

Jeg skal have kontakter/ emailadresser  importeret til Outlook 2010 - fra Windows Live mail men modellen som jeg bruger virker ikke rigtigt.

Har installeret Outlook 2010 og vil have adresser som jeg har exporteret fra Windows Live Mail til en mappe - filerne er af typen csv.

Jeg bruger brugervejledningen fra Microsoft som vises her: http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/importere-kontakter-HA101870645.aspx

Men når jeg er igennem proceduren stopper men viser det importerede materiale "forkert"

Fornavn Efternavn og email i et felt - det hele i forlængelse af hinanden

Og i et andet felt skriver den dk eller com eller de første 2 cifre af et evt telefonnummer efterfulgt af;;;;;;;;;;;;;;;;;; og så navn og e mail adresse på en lang linje og tegn som disse;;; vises ind i mellem altså ikke noget der kan bruges til noget som helst

Har prøvet at oprette et par adresser og disse står fint

Gode ideer er meget velkomne
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2014 - 20:04 #1
Den ene er dansk, og komma-separerede-filer er adskilt af semikolon
Den anden er engelsk, og der er komma mellem data.
Så se på din csv-fil (åbn i notebook, se, men gem ikke) Er data opdelt af komma, så lav en søg/erstat og skift komma til semikolon - og lige efter skift punktum til komma.
Er data opdelt af semikolon, så søg/erstat og ret komma til punktum, og derefter semikolon til komma.
Så kan du importere som du har gjort.
Avatar billede ovec Juniormester
19. november 2014 - 21:00 #2
claes57 - tak skal du have
en linje kan eksempelvis se sådan ud:

Fornavn Mellemnavn Efternavn;;;fornavn.mellemnavn.efternavn;fornavn.mellemnavn.efternavn;;;Bynavn;;Bynavcn;cn;+telefonnummer;;+telefonnummer;;;;;;;+telefonnummer;;;;;;;

Jeg har ændret navn og numre - men tegnene har jeg ikke ændret så det ligner dit sidste forslag med Semikolon,

Men Men - er du rar at "klippe det det lidt ud i pap" altså hvad jeg gør oppe i Menuen i Notesblok - det hedder den hos mig

Er det i rediger jeg skal ind? her kan jeg søge og erstatte men hvis jeg ikke gemmer hvad jeg ændrer når jeg lukker Notesblok så går den jo tilbage til det den var før.

Så jeg ville være glad hvis du specificerer det lidt mere ud
Avatar billede fnis Juniormester
19. november 2014 - 22:33 #3
jeg har gjort det fornyligt. installer outlook på den pc hvor din windows mail ligger. herefter kan du importere direkte til outlook fra windows mail. gå ind i outlook under filer, importer, anden program eller anden fil, vælg windows mail.
Find herefter outlook.pst på den gl. pc og erstat filen af samme navn på nye pc.
filen hedder muligvis noget andet på den gamle pc. i alle tilfælde hedder den .pst.
Avatar billede ovec Juniormester
19. december 2014 - 13:58 #4
Undskyld min sene tilbagekomst- jeg har brugt lidt af begge jeres forklaringer og med lidt prøven har jeg fået det til at virke.

Der er 60 points ude - er i rar at begge give mig en kommentar således i kan dele de 60 points
Avatar billede ovec Juniormester
02. februar 2015 - 22:44 #5
Hej med jer - jeg ville være glad hvis I ville lægge en kommentar så jeg kunne afslutte sagen
mvh
Ove
Avatar billede ovec Juniormester
17. februar 2015 - 15:55 #6
Er der ikke en af jer der er rar at lægge en besked som jeg kan betragte som svar så jeg kan få lukket sagen
mvh
Ove
Avatar billede ovec Juniormester
04. marts 2015 - 09:48 #7
Så lukker jeg denne