Avatar billede kreLLeDOTdk Nybegynder
19. november 2014 - 23:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af RAM - Hvilke ?

Hej,

Her kommer et meget meget nemt spørgsmål, som jeg dog håber i kan hjælpe mig med, uden at kaste mudder afsted :-)

Jeg vil gerne købe nogle nye ram til min computer, men dem som sidder i er udgået, så nu skal jeg finde ud af hvilke jeg skal købe istedet.

Så mit spørgsmål er, hvad skal jeg se efter når jeg vælger ?

Type    DDR3
Size    2048 MBytes
Manufacturer    Kingston
Max Bandwidth    PC3-10700 (667 MHz)
Part Number    99U5403-002.A00LF
Serial Number    031DA33E
Week/year    46 / 09

Dette er dem der sidder i nu...

Jeg vil gerne give den en ordentlig omgang kul denne gang, og har 4 slots til RAM, er det bedst at købe 4 x 4 GB eller betyder dette ikke noget mere ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2014 - 08:42 #1
Hej og velkommen til.

Inden du bare køber ind skal du vide at hvis du har mere end 4 gb ram i maskinen så skal du køre et 64 bit styre system.
Og for at vide hvor meget der kan puttes i skal man vide hvilket bundkort der er i maskinen. Bundkortet har også en begrænsning for hvor meget det understøtter.
Avatar billede kreLLeDOTdk Nybegynder
20. november 2014 - 11:08 #2
Hej,

Mange tak for inputs.
Mit motherboard er et
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2989#ov

Såvidt jeg kan se, støtter den op til 16 GB, og kører med en Windows 7 Enterprise, så der burde jeg sagtens kunne smide 2 x 8 GB ram i maskinen uden problemer ?

Eller burde jeg overveje at kører triplechannel ? Altså 3 x 4 GB ram ?

Kan se mit motherboard understøtter det, men så vidt jeg kan læse mig til, er det kun noget værd, hvis din CPU er hurtigere end dine RAM ? Og det tror jeg ikke er tilfældet mere.
Avatar billede Blandy Praktikant
20. november 2014 - 14:19 #3
så vidt jeg kan se understøtter dit kort kun dual channel. men jeg víl anbefale at du købe 4 x 4gb. så begge sæt bruger dual channel parvis.i stedet for kun et sæt på 2 x 8gb
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2014 - 16:34 #4
Jeg kører også Windows 7 Entreprise på en af mine computere, men den er kun 32 bit. Vil derfor anbefale du højreklikker på denne computer og vælger egenskaber. Herinde kan du se om det er 32 eller 64 bit du kører.
Avatar billede kreLLeDOTdk Nybegynder
20. november 2014 - 16:37 #5
Det er en 64 bit version.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2014 - 16:52 #6
Super. Så er det bare at købe løs :-)
Avatar billede cagriatici Nybegynder
20. november 2014 - 18:16 #7
Avatar billede cagriatici Nybegynder
20. november 2014 - 18:16 #8
Avatar billede cagriatici Nybegynder
20. november 2014 - 18:24 #9
Avatar billede kreLLeDOTdk Nybegynder
02. februar 2015 - 05:40 #10
- Lukkes