Avatar billede Slettet bruger
20. november 2014 - 16:39 Der er 6 kommentarer

Datalogi på KU

Hej, jeg går på nuværende tidspunkt i 3G på gymnasiet og jeg kunne godt tænke mig at blive datalog på KU. Mit problem ligger i at jeg er et dovent svin i de fag der ikke siger mig noget og jeg frygter at det kan ødelægge mit gennemsnit så jeg ikke kan blive optaget. Gymnasiet siger mig ikke så meget fagligt, og jeg har flere gange igennem min skoletid siden 1G fået advarsler pga. manglende afleveringer og høj fraværsprocent.

Jeg synes ikke selv jeg er dum, i mine bedste fag (mat/fys) får jeg mest 12-taller. Jeg bruger det meste af min fritid på spille computerspil og at arbejde på alle mulige programmerings projekter. Som jeg har forstået det kan jeg godt blive optaget igennem kvote 2, men at der ville være stor kamp om pladserne og garanteret massere af folk der er langt mere egnede end jeg.

Jeg ville egentlig bare vide om nogle af jer har siddet i samme situation som mig hvor de føler sig egnede til udannelse, men står til ikke at kunne blive optaget pga. dårlige karakterer og hvilke tips i evt. har til mig.

Tak for hjælpen.
Avatar billede finb Ekspert
20. november 2014 - 16:53 #1
søg ind på ITU.DK
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2014 - 18:23 #2
Hvad er adgangskravet til datalogi paa KU?

Jeg troede faktisk at de optog alle der soegte p.g.a. faa ansoegere.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2014 - 18:27 #3
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2014 - 21:49 #4
Jeg fik -3 i tysk, 02 i musik og 4 i kemi, og som det ser ud nu får jeg 00 i standspunktskarakter i religion og oldtidskundskab, altså er der rigtig meget der trækker mit gennemsnit ned og det får mig til at tvivle lidt på at jeg kan klare de 6.3 det kræver.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2014 - 03:13 #5
Det var jo godt nok nogle lave karakterer.

Er du sikker paa at du er klar til et universitets studium?

Der vil ogsaa vaere fag paa universitetet som ikke interesserer dig. Vil du kunne arbejde haardt i disse fag?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2014 - 09:38 #6
Min bror går lige nu på samme studie som jeg vil ind på så jeg har fået et godt indblik i hvad der kræves og hvilke fag jeg kommer til at møde. I forehold til de fag humanitære fag i gymnasiet som jeg hader og ikke kommer til at bruge til noget, har jeg meget mere interesse i hvad der undervises i på KU. Men ja, jeg tror godt jeg kan klare udannelsen.