Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. november 2014 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2D array (fra SQL query) til CSV

Jeg må kaste håndklædet i ringen og stille et meget åbent spørgsmål.

Min opgave er at:

- Lave en query til MySQL (forbindelsen er mysqli objektorienteret)
- evt. gemme resultatet i et 2D array
- exportere til CSV (gerne med fputcsv)

Jeg kan godt skrive en CSV fil med fputcsv hvis data ligger i et array (mex ex herfra http://www.w3schools.com/php/func_filesystem_fputcsv.asp).

Det har jeg forsøgt at kombinere med http://stackoverflow.com/questions/8849201/how-to-load-mysqli-result-set-into-two-dimensional-array men uanset hvordan jeg drejer der så kan jeg ikek få det til.

mit query er alle data "SELECT * FROM poll"

er der nogen der kan gennemskue det for mig?

Mvh Thomas
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. november 2014 - 18:32 #1
Det bliver lidt svært at gennemskue uden kode.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. november 2014 - 22:42 #2
Jamen jeg har ikke noget kode der virker bare nogenlunde :)

Min fil er herunder.

Koden består af fire dele.

1+2 er begge to eksempler - den ene er udkommenteret nu men de giver begge samme resultat - uanset hvilken af dem der er udkommenteret: en tom CSV fil

3 er en fungerende måde at lave et array på. Hvis 1+2 er udkommenteret og 3 aktiv så kommer der indhold i filen.

4 er ftp delen som åbenbart virker

må min udfordring er ad denne vej - eller en helt anden - at få data ind på en måde så de kan sendes videre til en CSV fil. Giver det mening?

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-15">
<title>Statistik klar</title>
<link href="css/indhold.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<body>
array

<?php

include 'includes/connect.php';

// 1 - Dette er koden fra ex på stackowerflow
//$result = $link->query("SELECT * FROM poll");
//$messages = array();
//while($message = $result->fetch_assoc()){
//  $messages[] = $message;
//}

// 2 - Dette er også kode fra ex på stackowerflow
$result = $link->query("SELECT * FROM poll");
$array = array();
while ($array[] = mysql_fetch_assoc($result)) {}

//3 - Med denne kode virker det efter hensigten - det er ex fra w3schools
//$messages = array
//(
//"Peter,Griffin,Oslo,Norway",
//"Glenn,Quagmire,Oslo,Norway",
//);

// 4- FTP

$file = fopen("contacts.csv","w");

foreach ($messages as $line)
  {
  fputcsv($file,explode(',',$line));
  }

fclose($file); ?>
</body>
</html>

Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. november 2014 - 08:15 #3
Lukker og opretter nyt spørgsmål. Kan se at det hele koncentrerer sig om at få hele SQL resultatet ind i et array.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. november 2014 - 09:09 #4
finder lige ud af allerførst hvor det er helt præcist min kæde hopper af