Avatar billede eaaj Novice
21. november 2014 - 07:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Onedrive indstillinger

Efter min pc har været til rep, er der installeret Onedrive på den. Den tager fint alle mapperne med i word, men i nogle mapper er der flere filer gemt. Den tager kun nogle af filerne med. I en anden mappe er der tilføjet noget ekstra tekst. Det tager den heller ikke med. Er det mine indstillinger der er forkerte?
Win 7.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2014 - 16:59 #1
typisk tager den ikke skjulte og/eller systemfiler med. Har du fx en folder.jpg liggende i en mappe med billeder, så kommer den ikke med (hvis den kommer med, så kan den blive omdøbt til folder-(computernavn).jpg)

Men hvilke filnavne har du ikke med? Eksempler?
Avatar billede eaaj Novice
21. november 2014 - 17:56 #2
Nogen af filerne hedder DOCX - andre hedder DOC. Alle mine mapper og filer er gemt på g drevet, da det er en ssd harddisk. Programmerne er på c drevet.Den ene mappe som driller hedder ønskesedler. Den består af 2 filer. Den tager kun den med som hedder DOC - ikke DOCX. Den gemmer så sikkerhedskopien, onedrive, på c drevet.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2014 - 18:23 #3
Hvis det er generelt, at du ikke kan se docx, så kan reparationen have manglet en opdatering i word/office, så den kunne se den nye type. De skulle kunne ses i stifinder og via web, men ikke fra word (hvis det er en gammel version).
Jeg har aldrig selv brugt æøå eller mellemrum i mappenavne, som deles på web - så jeg er ret blank på, om onedrive har en fejl der. Men prøv at omdøbe mappen på pc til fx 'gaveideer'
Avatar billede eaaj Novice
21. november 2014 - 19:32 #4
Jeg omdøbte mappen med ønsker til gaver - der var også en mappe der hed Østrig, den blev omdøbt til Austria. Så er de tilsyneladende med.
Det var garanteret der fejlen lå.
Du må gerne komme med et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2014 - 19:47 #5
bare læg et svar selv - nu kender vi begge en svaghed i onedrive.
Avatar billede eaaj Novice
21. november 2014 - 21:53 #6
takker