Avatar billede powerpoint Nybegynder
21. november 2014 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Chrome og synkronisering af bogmærker og password

Hej Eksperter
Har et spørgsmål vedrørende Chrome browser.
Jeg har gemt en masse bogmærker og passwords i Chrome. Den anden dag var jeg hos en kammerat og ville vise ham nogle bogmærker, så jeg loggede ind via Chrome og gmail konto.
Det var fint jeg kunne vise ham de sider der var relevante men da jeg kom hjem opdagede jeg at alle hans bogmærker var kommet over i min konto og det samme var mine hos ham. Nu har jeg så også opdaget at alle passwords er blevet synkroniseret, så jeg har hans gemte passwords og omvendt. Det er jo et lidt stort problem synes jeg. Hvordan kan man ændre det og vil vi hver især få hinandens bogmærker og passwords igen? Eller er det bare at slette hinandens bogmærker/passwords og så starte forfra ? Vi klarede bogmærkerne ved at slette alt og importere dem igen. Han havde en backup for nylig og jeg kunne importere fra min bærbare som ikke var blevet synkroniseret. Større sikkerhedsbrist er mere vores gemte passwords.
Hvordan fungerer dette synk i Chromebroseren egentlig? Er det kun på sine egne enheder man skal logge på ?
Det var en længere tekst håber I forstår hvad jeg mener.
På forhånd tak
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2014 - 11:34 #1
Af skade bliver man klog... :) og vi har alle været der

ja log kun ind i chrome hvis det DIN computer...

hvad angår sync af password så er skaden sket og der kan ikke lavets en restore eller rollback...

for at slette ALT i chrome og starte forfra se her https://support.google.com/chrome/answer/185277?hl=da nederst på siden "Slet synkroniserede data fra din Google-konto"

håber det hjælper dig
Avatar billede powerpoint Nybegynder
21. november 2014 - 13:00 #2
He he ja det var en overraskelse at finde ud af at det kun kan være ens egne enheder. Synes ikke det giver mening da det netop er for at kunne logge på andre steder at dette er en fordel men sådan er det åbenbart ikke :-) Men nu ved jeg det.
Jeg er i gang med at slette alle mine passwords og vil bede min kammerat gøre det igen. Når man så efterfølgende gemmer passwords vil vi ikke kunne se hinandens passwords er det ikke rigtig forstået?
Jeg kigger på linket og takker for hjælpen. Send et svar og point flyver af sted til dig udenom Chrome :-)
Avatar billede powerpoint Nybegynder
31. maj 2015 - 22:21 #3
Lukker spørgsmål da puren ikke er vendt tilbage med svar