Avatar billede millep84 Novice
21. november 2014 - 14:35 Der er 1 kommentar

Rulleliste som ændret sig afhængig af hvad der står i en anden celle

Jeg har et problem, som jeg ikke kan få løst.

Jeg har en rulle menu (A2), men jeg vil gerne have indholdet af listen ændret sig afhængigt af hvad der står i A1.
I A1 har jeg fx. værdierne Lev A, Lev B, Lev C, og hvis der fx. står Lev A i A1, så skal rullelisten indeholde Model A, Model, B, Model C.

Kan dette på nogen måde lade sig gøre?
Avatar billede kim1a Ekspert
21. november 2014 - 15:08 #1
Jeg ville lave en tabel hvor du skriver varianterne ned - altså:
Lev A    Lev B
Model A  Type A
Model B  Type B
Model C  Type C

Så ville jeg lave listen med opslag over mod denne tabel. Så dit navngivne område skifter værdi alt efter hvad der står hvor du vælger Lev A eller Lev B

Altså:
I B2 skal du skrive Lev A eller Lev B

i B3:B16 er dit navngivne område hvis listen skabes ud fra. I B3 står der hlookup(B2;[der hvor din tabel er];2;false), i B4: hlookup(B2;[der hvor din tabel er];3;false)
Bemærk jeg blot ændrer opslaget til at tage den næste i listen.

På den måde vil dit navngivne område skifte værdi alt efter om det er Lev A eller Lev B du har stående.