Avatar billede jpho Nybegynder
21. november 2014 - 15:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg modtage Outlook 97 mails på Samsung tablet

På min computer har jeg officepakke 97 incl. Outlook. Nu har jeg fået en Samsung Tablet og vil osse gerne her kunne modtage de mails der er sendt til min computer så jeg kan se mine Outlook 97 mails både på cemputer og på tablet.

Og hvordan gør jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2014 - 16:52 #1
se på kontoindstillinger - det skal være sat til imap og ikke pop3. Hvis der er sådanne, eller kan rettes i outlook-opsætning (ikke alle konti kan det), så er det bare at sætte en klient op på tablet med samme data.

Hvis du har pop3, så vil tablet og pc hver for sig hente mails fra serveren, og det, den ene henter, kan den anden ikke få adgang til - det er hip som hap hvilke mails, der ender hvor.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. november 2014 - 17:04 #2
#1 Med mindre man vælger at lægge en kopi på serveren. Det er ikke alle udbydere der tillader imap, men imap er helt klart at fortrække hvis det er muligt.
Avatar billede jpho Nybegynder
21. november 2014 - 17:32 #3
Hvordan lægger jeg en kopi på serveren?
Jeg er på TDC og det ser ud til at jeg kan videresende mails og beholde en kopi. Lyder det som en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2014 - 17:50 #4
Du skal i konto vælge at beholde en kopi på server. Videresende er til andet brug.
Så skal du sætte mail på tablet op på samme måde med at beholde kopi.
Der er så ingen synkronisering. Hvis du sletter mail på pc, så ligger den stadig på tablet, og du skal selv holde styr på hvad der er læst og besvaret.

Jeg ville nok selv vælge at 'opgradere' til fx en gmail, og sætte det op med imap. Og på TDC sætte den til at videresende til gmail (uden at gemme på server). Så vil din gmail på de to maskiner være synkroniserede, og du kan i løbet af nogen til udfase TDC-kontoen.
Avatar billede jpho Nybegynder
20. januar 2015 - 10:46 #5
Tak for svaret
Avatar billede jpho Nybegynder
25. januar 2015 - 20:45 #6
Kunne ikke bruge nogen af de foreslåede løsninger. Tak for ulejligheden.