Avatar billede Zemag Nybegynder
21. november 2014 - 18:00 Der er 3 kommentarer

Windows 8.0 administrator problem.

Hej alle

ASUS K56C

Lånte min computer til en kammerat, han oprettede en gæste bruger og efterfølgende har min computer ikke fattet en skid for at sige det pænt.

Hvis jeg prøver at køre noget som administrator, eller en så enkel ting som at opdatere java eller downloade et spil (ALT der kræver administratortilladelse, popper op med nedenstående fejl)

http://www.spic.dk/index.php?view=2771416588929

Blev så træt af det at jeg ville formatere min comp, fandt en nem guide til at formatere i Windows 8, men der skal man jo selvfølgelig være logget ind som administrator for at gøre dette!!!??

Så prøvede jeg BIOS, men det kan jeg sgu heller ikke...

Helt seriøst, hvad gør jeg ?? Er så lost lige nu.. Min computer er jo ikke 2 potter pis værd hvis jeg kun kan lave ting der ikke kræver administrator tilladelse..

På forhånd tak

Casper
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. november 2014 - 18:38 #1
Kan du ikke logge ind som administrator? Så kan du ændre din egen konto.
Hvorfor har din ven lavet en "gæste bruger" til dig, når det er din computer?
Avatar billede Zemag Nybegynder
21. november 2014 - 21:08 #2
Hej Martin-Rene

Nej det kan jeg ikke, ved heller ikke hvilken bruger der står som administrator (hvor ser man det?)

Han lavede en gæstebruger til sig selv, så han ikke skulle ha min kode, en kode jeg bruger til alt..
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2014 - 07:34 #3
Lav en over administrator konto. Åben en DOS Prompt med administrator rettigheder skriv : Net user administrator /active:yes log af og log in. Prøv om du kan ændre på noget i gennem den konto.

For at slette over administrator konto skal du skrive : Net user administrator /active:no i DOS Prompten.