Avatar billede yvstre77 Praktikant
22. november 2014 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min skærm kan ikke åbnes fra dvale!!!

hejsa

nogen kloge hoveder herinde der ved hvorfor min skærm ikke kan åbnes fra dvale, jeg har luret i bios, og har kun fundet et stad hvor der står at man kan dobbelt klikke på mus for at starte skærm, når jeg jeg starter computer op, skal jeg tænde og slukke skærm, 2-3 gange før den bliver aktiveret, har haft computeren pakket væk i et månedet, og før dette skulle jeg bare røre mus ved dvale og den startede op, og aldrig før prøvet det med at jeg skal slukke flere gange før den virker, det er en benq 2400 skærm.

håber nogen har en løsning, jeg har prøvet at opdatere driver, men den var up to date!!
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. november 2014 - 15:40 #1
Prøv med strømstyring.
Kontrolpanel\Hardware og lyd\Strømstyring

Måske er der ændret noget i strømstyrings planerne
Avatar billede yvstre77 Praktikant
24. november 2014 - 17:07 #2
ingen ændringer der, med mindre jeg siger den aldrig må gå i sleep mode, kan det mon være fordi jeg kører på samme stik kontakt med alt?
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. november 2014 - 16:30 #3
Nej det har intet med det at gøre.

Følgende umiddelbare muligheder der kunne være årsagen:

1. Strømstyringen, der har indstillingsmuligheder til stort ser alt maskinen foretager sig, og den har også en mulighed for, Hvad der skal ske når skærmen lukkes eller åbnes.

2. Det kan være en systemfejl, altså nogle parametre der er ændret et eller andet sted.

3. Det kan være en direkte hardware fejl, hvis det er en bærbar. Her tænker jeg på at mange ældre skærme har en lille ekstern kontakt (en der er synlig udefra) og som kan være snavset og der har sat sig noget fast i denne kontakt, så den ikke slipper når du åbner skærmen.

Har du prøvet bare at trykke på [CTRL] og se om den tænder
Avatar billede yvstre77 Praktikant
27. november 2014 - 18:09 #4
det er ikke en bærebar og under et år gammel computer, jeg har prøvet at ændre i strømstyring, men kan ikke ændre andet end hvornår skærmen skal slukke, og nu har jeg sagt aldrig.

jeg har osse prøve CTRL uden held, jeg har haft stik på dvi og set om der var en fejl der uden held :-(

jeg er lidt på bar bund
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. november 2014 - 09:07 #5
Jeg har prøvet at surfe på problemet, og her kan jeg se at de fleste der har det problem, har et Readon grafikkort (forskellige modeller), så det kan meget vel ligge i driver/software der skabet problemet, hvis dit grafikkort er et Readon.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. november 2014 - 09:09 #6
Jeg skal lige skrive de der har haft problemet, har valgt helt at slå dvale fra.
Avatar billede yvstre77 Praktikant
07. december 2014 - 16:02 #7
hmm virker bare ikke, vil ikke starte op fra standby når man tænder computer.....
Avatar billede yvstre77 Praktikant
30. april 2015 - 22:09 #8
ingen lsøning