Avatar billede kadun Nybegynder
22. november 2014 - 20:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Har muligvis brændt en komponent af.

For nyligt valgte jeg at overclock mit ram, men da jeg genstartede min computer slukkede den igen efter få sekunder. Jeg havde allerede overclocked min CPU og mit grafikkort og havde ikke oplevet nogle problemer, så tænkte jeg sagtens kunne overclock mine ram.
Når computeren starter når der ikke at komme noget frem på skærmen før den slukker igen.

Til at overclocke brugte jeg gigabyte easytune og valgte "extreme" under CPi og "profile1" under DDR OC

Jeg har prøvet de følgende ting

- fjernet batteriet i mit motherboard
- fjernet alle undtaget et ram
- fjernet CPU og sat den tilbage i

Da ingen af disse ting hjalp, er jeg begyndt og tro jeg har brændt noget af.

Dette er mit build: http://pcpartpicker.com/p/rGkZGX
Avatar billede kadun Nybegynder
22. november 2014 - 21:45 #1
Glemte og skrive mit spørgsmål.

Har jeg brændt noget af, og hvis ja, hvordan finder jeg så ud af hvad det er der er brændt af når jeg ikke har nogle ekstra dele.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2014 - 08:05 #2
det er faktisk ret let at finde ud af

hent hirens og lav den som en bootbar cd eller usb key

boot op på den og vælg memtest  der ligger på første side

test med en ramklods i ad gangen
kommer der røde tal er ramfejl hvad det OFTE er

det her indeholder den

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=da&prev=search&rurl=translate.google.dk&sl=en&u=http://www.hiren.info/pages/bootcd&usg=ALkJrhgRY_Z_UA5uVciS1m_kqyQM-MPkuQ

du kan hente hirens her - husk det er en zip fil der skal pakkes ud ob brændes

her skulle den komme frem auto

http://www.hirensbootcd.org/download/

tror ikke der findes et stykke værktøj som ikke er på den til fejlfinding

det eneste jeg mangler er et direkte hardware test program der auto finder fejl på bundkortet hvis de er der
m.v.h
Avatar billede kadun Nybegynder
23. november 2014 - 11:13 #3
Problemet er bare at computeren slukker inden for 10 sekunder så vil ikke kunne nå og boot fra en disk.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2014 - 13:54 #4
Tag alt fra cdrom drev og hvad du ellers kan
Hvad sker der så
Hvis den stadig slukker er det jo en af de ting der er tilbage der synderen
Avatar billede kadun Nybegynder
23. november 2014 - 14:16 #5
Jeg har prøvet og fjerne delene individuelt og er næsten hundred 100% sikker på at det enten er grafikkort eller CPU, men ved ikke hvilken af dem
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2014 - 15:43 #6
Grafikkort kan du let teste ved at sætte i en anden pc
Der findes i København et pc firma der kan teste det for dig
Mener det koster 199,00 kroner
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2014 - 15:44 #7
Mentech på falconeralle alle
Avatar billede kadun Nybegynder
23. november 2014 - 16:01 #8
Jeg bor i odense så kan jeg desværre ikke. Og desværre har jeg kun en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2014 - 17:39 #9
Aflever den til test i en pc forretning
Der må ligge sådan en i Odense
Det er sådan set det eneste du kan gøre
Avatar billede kadun Nybegynder
23. november 2014 - 17:45 #10
Jeg takker for hjælpen, vil det være muligt du kan poste et svar så jeg kan lukke indlægget?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2014 - 20:39 #11
Held og lykke