Avatar billede docduck Mester
23. november 2014 - 00:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd 3g dyndns ip-kamera overvågningskamera

Jeg har et ip-kamera i sommerhuset, som jeg tilsyneladende kun kan tilgå udefra med et mobilt data erhvervsabonnement fra 3.(Kobber ikke realistisk).
Det er sat op til at fungere med DYNDNS.

Tidligere fungerede det fint med et alm. Oister dataabo. Men sommeren 2013 holdt det op med at kunne tilgås udefra.  3 forskellige 3g-routere blev afprøvet uden held.
Det så ud til, at Oister var begyndt at ændre IP-adresse mange gange om dagen.
Jeg fandt aldrig ud af, hvor fejlen var opstået - hvorfor Dyndns-adressen pludselig ikke fungerede.
Efter søgen på nettet, så det ud til, at 3 vist nok er den eneste?? udbyder, der tilbyder et abonnement, hvor IP-adressen kun skifter hver 2-3 dage.

Idag har jeg været ved at afprøve om jeg kunne tilgå kameraet udefra med SIM-kort fra Bibob, Telia og COOP/TDC - det kan jeg ikke.

Har nogen kendskab til, hvorfor næsten alle selskaber laver denne blokering?  Kan den omgås ? Skal  DYNdns sættes op på en måde, som jeg har overset ?
Er der et teleskab, jeg har overset ??
Avatar billede chalde Seniormester
23. november 2014 - 11:38 #1
Det skyldes at der NAT'es. Du skal finde en udbyder der tilbyder en offentlige IP (ofte noget der koster ekstra).
Avatar billede docduck Mester
26. november 2014 - 19:56 #2
Tak for svaret.
Har du et forslag til mobiltelefonselskab, der tilbyder offentlig IP - udover 3 Business ?? Jeg har besvær med at finde andre.
Avatar billede docduck Mester
08. marts 2015 - 10:01 #3
Jeg fik et indirekte svar på mobildebat.dk, der fik mig til at udskifte et business-dataabo. fra 3 med et almindelig et almindeligt dataabo fra 3. Det virker også.