Avatar billede ps76 Forsker
23. november 2014 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udregne renter og afdrag, realkreditlån

Jeg overvejer en omlægning af et lån. Har fået enkelte opstillinger fra min bank, men ville gerne lave yderligere selv. Det handler om jeg skal  lave et fastforrentet lån de næste 20 år, eller skal jeg vælge den meget billigere euribor rente, og derfor ønsker jeg at udregne: - hvor højt må denne variable euribor rente gå, før den er ligeså dyr som at tage det fastforrentede...?! Så det jeg leder efter er egentlig en formular at sætte forskellige variabler ind og se, hvad der sker ved forskellige scenarier...(rente 2%, rente 4% osv, 30 i stedet for 20 år osv). Jeg kan ikke lige se på eksisterende bankopstillinger, hvordan de lige kommer frem til de beløb, der fremgår. Har måske noget at gøre med bidragsydelser og lign. oveni..
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2014 - 21:40 #1
og så er rentedelen fradragberettiget - mens bidrag ikke er - og så er der kursskæring og andre ting oveni. Hvis du ikke har lånet til udløb, så skal der optages nyt lån. Der kan være regler omkring det mht indfrielse før tid.
Hvis du ikke er i faget, så må du stole på, hvad andre siger - evt hente tilbud fra 3-4 stykker. Bagefter kommer en ny regering, der ændrer på fradragsregler, og så passer tal alligevel ikke.
Avatar billede falster Ekspert
25. november 2014 - 14:47 #2
Enig med claes - bortset fra, at bidrag på realkreditlån er fradragsberettiget.
Avatar billede ps76 Forsker
30. januar 2015 - 08:50 #3
lukker