Avatar billede clausnilsson Mester
23. november 2014 - 18:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

How to call a script with parameters

Hej,

Jeg ved absolut intet om php og ønsker heller ikke at bruge tid på at sætte mig ind i det. Jeg har en webshop og skal hente produktdata fra en anden webshop, som skal levere nogen af mine varer. Min nye webshop er baseret på woocommerce. Jeg importerer produkter med wp all import og vedligeholder dem i et regneark. I de csv filer jeg kan trække fra min leverandør er der ingen link til billeder. Tilsyneladende eneste måde at få billederne med uden manuelt arbejde er som følger. Men jeg aner intet om at kalde skripts. Hvordan gør man det?

Download of product data

You call the script x.x.x/x/x.php with the following parameters:
format = csv | xml (default is csv)
language = english | german (default is english)
sku = ProductCode, to get information only about a single product
user = YOUREMAIL
pass = YOURPASSWORD
The csv file contains the following values:
ProductCode;Name;Description;ListPrice;PersonalPrice;Image;Category

mvh og tak
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. november 2014 - 22:51 #1
Hvis vi kalder dit script/fil for import.php, kalder (læs: går ind på siden) du det sådan her:

http://www.domæne.dk/import.php?format=csv&language=english&sku=XXX&user=min@email.dk&pass=XXX

Du skal altså blot gå ind på url'en som var det enhver anden hjemmeside.
Avatar billede clausnilsson Mester
24. november 2014 - 11:35 #2
Og så kan man udelade f.eks. sprog, fordi default er engelsk. Det er perfekt. Og så enkelt når man ved hvordan.

Tak!

Smid lige et svar hvis du vil have point, så lukker jeg den der.
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. november 2014 - 17:45 #3
Ja enkelt når man ved det, men indtil da er det umuligt :)