Avatar billede kennethbekke Nybegynder
23. november 2014 - 20:17 Der er 8 kommentarer

Hjælp til opsætning af julekalender.

Hej

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til at opsætte en julekalender hvor man går ind hver dag og åbner en låge og derefter udfylder sine kontakt oplysninger, hvor jeg som ejer så modtager det og kan trække en vinder mellem deltagere.

vh.
Kenneth

GamersChoice.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2014 - 21:35 #1
Det ville måske være rettidigt, hvis du havde forudset julens komme, og startet projektet i august.
Har du tænkt længere end at du vil høste adresser på dem, der kommer forbi dit site? Ellers kan de da lige så godt udfylde en alm kontaktformular som du noterer med dato, og trækker lod blandt. Hvorfor julekalender? Det kan da køre hele året, hvor du trækker en 'ugevinder'?
Avatar billede kennethbekke Nybegynder
23. november 2014 - 21:52 #2
Der er netop valgt en julekalender istedet for alt andet, da det ikke er noget vi planlægger hver dag i foreningen. Det er derfor jeg spørger om hjælp nu, da alle de løsninger vi har fundet er vanvittige dyre.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2014 - 00:59 #3
det bliver noget som skal programmeres..
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2014 - 07:34 #4
Noget i stil med idenyt.dk ? Det er enkelt. Alle tal på et billede. Kun dagens tal er klikbart, og det åbner for dagens spg under kalenderen. Det kunne lige så godt åbne for navn, email, tlf felter.
Avatar billede kennethbekke Nybegynder
24. november 2014 - 09:21 #5
Ja præcis ligesom det! Det kunne være rigtig fint :-)
Avatar billede AndersKT87 Novice
24. november 2014 - 11:20 #6
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2014 - 16:41 #7
Du kan evt lege med følgende rod-sammen. Der er mulighed for at angive 24 gevinster. tilmeld.php (hvad sker der ved klik på tilmeld - inkl validering - må du selv lave).
linje 42
  if (i == dato.getDate() || i==10) {
gør, at du - mens du tester kan klikke på 10 som ok - når du udgiver den, så skal linjen kun være
  if (i == dato.getDate()) {

<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
  <head>
    <meta charset="utf-8">
    <title>Julekalender</title>
    <style>
    body {
    font-family:verdana, sans-serif;
    font-size:12px;
    color:black;
    background-color:white;
    }
    .kalender {
    background-image:url('whiteblock.jpg');
    border-style:solid;
    border-color:black;
    border-width:thin;
    margin:10px;
    text-align:center;
    font-size:40px;
    }
    </style>
    <script>
var dato = new Date();
var gave = "";
var gevinst = ["0", "En stykke chokolade", "To stykker chokolade", "Tre stykker chokolade", "4 stykker chokolade", "5 stykker chokolade", "6 stykker chokolade", "7 stykker chokolade", "8 stykker chokolade", "9 stykker chokolade", "10 stykker chokolade", "11 stykker chokolade", "12 stykker chokolade", "13 stykker chokolade", "14 stykker chokolade", "15 stykker chokolade", "16 stykker chokolade", "17 stykker chokolade", "18 stykker chokolade", "19 stykker chokolade", "20 stykker chokolade", "21 stykker chokolade", "22 stykker chokolade", "23 stykker chokolade", "1 æske chokolade"];
var text = "";

function ok(ja) {
var ses = "hidden";
if (ja != 0) {ses = "visible"}
document.getElementById("tilmeld").style.visibility=ses;
}
    </script>

  </head>
  <body>
<script>
text = "Klik på dagens låge...</br><table class='kalender'>";
for (i = 1; i < 25; i++) {
  if (i % 4 == 1) { text += "<tr>"; }
  if (i == dato.getDate() || i==10) {
  text += "<td onclick='ok(ja=1)';>";
  gave = gevinst[i];
  } else {
  text += "<td onclick='ok(ja=0)';>";
  }
  text += "&nbsp;" + i + "&nbsp;</td>";
  if (i % 4 == 0) { text += "</tr>"; }
}
text += "</table>";
document.write (text);
</script>
<div id='tilmeld' style='visibility:hidden;' >
<form method='post' action='tilmeld.php'>
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og deltag samtidig i dagens konkurrence.</br>
<script>
document.write ("Dagens præmie: " + gave + "</br>");
document.write ("<input type='hidden' name='dag' value='" + dato.getDate() + "';>");
</script>
<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="2" style="border-width: 0px;">
<tr>
<td>Navn</td><td><input type="text" name="navn" value=""></td>
</tr>
<tr>
<td>Email</td><td><input type="text" name="email" value=""></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="text-align:right;" ><input type="submit" name="submit" value="Tilmeld">
</td>
</tr>
</table>
</form>
</div>
  </body>
</html>
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2014 - 16:45 #8
Det vil se ud som https://www.dropbox.com/s/r6quo4e2flfwnnk/Image010.png?dl=0 når dagens låge er klikket...