Avatar billede ole21 Nybegynder
23. november 2014 - 21:11 Der er 8 kommentarer

HD 5970 Black E (OC)

Håber I kan hjælpe !
Har skiftet mit HD 5850 til HD 5970 Black E.
PC: core I5 3 generation, bundkort: MSI B85M-E33 Ram: 8GB - Power: Cooler Master B600 - HD 1 TB - Windows 7 pro 64 bit
Kan ikke forstå, hvor HD 5970 fungerer dårligere end mit gamle kort. (lagger betydeligt i spil)
Nogen der har et forslag ?
Avatar billede Blandy Praktikant
24. november 2014 - 10:20 #1
Er det et helt nyt kort? nyeste driver?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2014 - 16:15 #2
Spekulerer på om det kan være at din psu kun er på 600 watt, og at man anbefaler 650 watt til det nye kort?
http://www.cnet.com/products/xfx-radeon-hd-5970-black-edition-pci-e-2-1-2gb-ddr5/specs/
Man må formode at med det nye kort der strammer du skruen for hvor godt det skal se ud, og her kan forsyningen så måske ikke følge med.
Avatar billede ole21 Nybegynder
24. november 2014 - 17:49 #3
Skulle have den nyeste driver - nej kortet er ikke nyt.
Avatar billede ole21 Nybegynder
24. november 2014 - 17:51 #4
Ja - tænker måske det samme. men burde kortet så ikke bare - slet ikke virke ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2014 - 19:11 #5
Det vil jo altid virke så lang tid det ikke trækker de store spændinger.
At kortet kører dit skærmbillede som er stationært og ikke flytter sig belaster jo ikke kortet.
Kun når du presser kortet til det det kan yde i spil,vil det bruge max. ampere, og derved presse din psu mere.
Kommer psu's ydeevne så på grænsen eller måske lidt over det den kan yde, så vil volten måske falde en smule, og så kan hardwaren ikke yde det som den får besked om, og så lagger den.
Avatar billede ole21 Nybegynder
24. november 2014 - 21:05 #6
220661  - det er jo nok som du siger,  det er jo bare det, man prøver - bruger en tusse - og så er det måske noget andet. Kunne du evt. forestille dig et andet problem ? Ram ? bundkort ? osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2014 - 16:08 #7
Nu er jeg ikke selv gamer, så det kan jeg ikke vide. Du kunne dog evt prøve hvis du kan have joblisten kørende og se om cpu forbruget holder sig på et lavt plan når den lagger. Jeg kan ikke med en I5 tro at den er flaskehalsen, og med 8 gb ram burde det heller ikke være et problem.

Er grafik kortet rent indvendigt?
Kører den varm vil den også lagge og bruge uanede resurser fra computeren.
Avatar billede quakerzz Nybegynder
25. november 2014 - 19:50 #8
Download programmet speccy og mål temperaturen på både CPU og
grafikkort,hvis de eller en af dem er for varm, så renser du køler.Hvis det ikke hjælpe,køb en bedre køler.
http://www.piriform.com/speccy