Avatar billede frederikschack Nybegynder
24. november 2014 - 00:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Server som router og OpenHAB server under 10 watt

Hej,

Jeg skal bruge en lille computer der kan køre som router og OpenHAB server. Den skal forsyne mindst 1 enhed med strøm fra USB, have 1 usb til eksternt lager og mindst en ekstra usb. Den skal endvidere have 2 ethernet porte. Systemet skal gennemsnitligt ligge under 10 watt i forbrug.

Umiddelbart har jeg kig på FIT PC4 value.

Jeg vil langt foretrække at systemet kørere Windows 7 eller nyere.

Findes der nogen effektiv måde at sætte en sådan løsning op, så den er velfungerende som router med port forwarding, firewall og DHCP? Uden at det får mærkbar indflydelse på Internettets hastighed (fiber).

M.v.h.
Frederik
Avatar billede frederikschack Nybegynder
24. november 2014 - 07:56 #1
Den skal også gerne kunne udnytte WiFi antennen til trådløst netværk.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
24. november 2014 - 20:45 #2
Hmmm, tænker at WinGate, måske kan være svaret?

http://www.wingate.com/products/wingate/index.php

Så jeg tænker noget i den her stil:

                    Z-wave stick  Lagerenhed
                        ↑            ↑
                      (USB)        (USB)
                        ↓            ↓
Internet ←Ethernet→ FIT PC4 med WinGate/OpenHAB ←Ethernet→ HP ProCurve
                                ↑
                              (WiFi)
                                ↓
                          TellStick Net
                          USB powered

TellStick Net kan så slukke ned for det Interne netværk (HP ProCurve og øvrige access points). Men selve home control delen fungerer stadig og er forbundet til Internettet via FIT PC4.

Jeg deler pointene mellem de skarpeste observationer i forhold til dette setup eller alternativer til det.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
24. november 2014 - 20:48 #3
Prøver lige at lave illustrationen igen:

                  Z-wave stick  Lagerenhed
                      (USB)        (USB)
Internet (Ethernet) FIT PC4 med WinGate/OpenHAB (Ethernet) HP ProCurve
                              (WiFi)
                          TellStick Net
                          USB powered