Avatar billede lordnelson Seniormester
24. november 2014 - 08:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Addwords i Google

Ved ikke engang om dette er den rigtige kategori
Men:
Vi har et såkaldt budget på google, eller rettere flere budgetter , over forskellige søgord , vores budgetter rammer loftet hver dag , hvilket jo er godt nok for det skulle jo vi ser er en del klienter inde og se på siden.
Nu har jeg udviklet et statistik program der poster ip m.v. ned fra alle besøgende , virker fint , problemet er nu at feks ( altså over lang tid - flere måneder osv) siger google vi har haft XX antal besøgende den og den dag , feks. Her lørdag - søndag , men ilfg min statistik har vi slet ikke haft nogen besøgende i weekenden, har før bedt Google om en liste over dem de markerer som værende besøgende til vores side, altså dem der har klikket på et link i Google og kommet til vores side, dette kan ikke lade sig gøre i flg. google
Håber nogen her kan se det dilemma vi er I?
Og er der nogen herinde der kan uddybe , hjælpe , har oplevet det samme, eller lign ?
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2014 - 12:17 #1
Prøv med noget andet statistik - fx log-filer fra serveren. Jeg kender ikke til dit niveau, men det er på ingen måde let at lave et bare nogenlunde retvisende stykke statistik-kode ikke at forglemme risiko for egentlige kode-fejl.
Avatar billede lordnelson Seniormester
24. november 2014 - 13:37 #2
Joooooooooo
men ikke så svært i dette tilfælde . da' den skriver alle besøg ned i en database , uanset hvad , hvem osv , og kan se at det gør den også , og hvis det skulle være kode fejl , gælder det så kun ca 75 % af dem der kommer fra goggle ?
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2014 - 14:02 #3
Som sagt kender jeg ikke hverken dine evner eller din kode, men et db-felt, der ikke har en passende størrelse eller lignende kunne få det til at fejle mange gange under bestemte forhold. Det kan også være at din kode er perfekt - bedste måde at finde ud af det på er at minimere fejl-muligheder, dvs fx kig på serverens log-filer, eller få flere uafhængige data til sammenligning, fx tredjeparts log.
Avatar billede lordnelson Seniormester
24. november 2014 - 15:54 #4
Ja
Nu er jeg så heldig selv at have web serveren stående
så , i denne weekend ingen besøgende ilfg. log filen
i flg. Googæe 8 klik - hmmm det er da' besynderligt ik ?
Avatar billede keysersoze Guru
24. november 2014 - 16:31 #5
Var det et par enkelte i ny og næ kunne det måske forklares med caching på en eller anden proxy, momentane fejl/nedbrud eller timeouts på siden - men det kan i mine øjne ikke umiddelbart forklare det du oplever og det falder heller ikke umiddelbart inden for deres egne retningslinjer, https://support.google.com/adwords/answer/2375399?hl=en, så jeg har ikke flere bud.

Eneste vildskud er at du kigger på og har opsat CPM fremfor CPC - er det ikke tilfældet kan du evt prøve at stille dit spørgsmål på Amino.dk, hvor der er lidt flere med forstand på Adwords.
Avatar billede lordnelson Seniormester
25. januar 2015 - 05:43 #6
lukker
Avatar billede keysersoze Guru
25. januar 2015 - 14:15 #7
nogen forklaring?
Avatar billede lordnelson Seniormester
25. januar 2015 - 14:27 #8
Nope
Google mener det kan være nogen der kun lige kommer ind og ser på siden for derefter at lukke ned, grundet vi har for mange dårlige søgeord, og at så selve klikket ikke bliver registreret hos os hmmmmmmmmm - nå lige pt opgiver jeg