Avatar billede MikkelHolst Nybegynder
24. november 2014 - 18:28 Der er 2 kommentarer

Hjælp til ny bærbar computer

Hejsa.

Jeg skal have bestilt mig en ny bærbar, da jeg er startet på universitetet, hvilket min gamle bærbar ikke dur til.

Jeg har besluttet mig at det ikke skal være en MAC da jeg ikke synes de er pengene værd. Lækkert design osv. men prisen er for meget.

Jeg har desuden besluttet mig for at det skal være en lækker bærbar, nu hvor jeg skal bruge den så meget. dvs
- Ingen plasticcomputer ligesom den Acer jeg har mig
- Helst intel i5 eller derover
- Nok ram således den ikke er langsom
- Lækkert design.

Jeg har kigget lidt på en Asus Zenbook. Jeg har læst negative samt positive kommentar til denne, så jeg er meget splittet i min beslutning.
Her er et link. http://www.computersalg.dk/produkt/2075549/asus-zenbook-ux32la

Hvad er jeres erfaringer med denne, eller kender i andre notebooks eller ultrabooks som er af god kvalitet, så hører jeg gerne fra jer.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2014 - 09:56 #1
jeg går ud fra, at du bruger skyen aktivt til backup og lagring af filer, der ikke lige er aktuelle. Så kan du spare et par hundrede på at tage en ssd-disk på 128gb og i5-cpu. Det vil kører hurtigere i praksis, og er mere robust over for transportskader.
https://www.dustinhome.dk/product/5010796095/zenbook-ux32la
Avatar billede AndersKT87 Novice
25. november 2014 - 10:11 #2
Jeg har selv et Asus og er MEGET tilfreds. Det er dog ikke en Zenbook, så det kan jeg ikke udtale mig om.

På arbejdet bruger jeg en Lenovo X1 carbon, som minder meget om Zenbook - den er også super lækker og kan varmt anvefales.