Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
25. november 2014 - 11:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætte feltkode i en fodnote i Word 2013?

Hej
Jeg har en fodnote, hvori jeg godt vil have en automatisk opdaterende henvisning til en anden side i samme dokument. Men den normale procedure for indsætning af feltkoder virker tilsyneladende ikke i fodnoten. Hvorfor?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. november 2014 - 13:02 #1
Hvordan gør du?

Du kan som normalt indsætte krydshenvisning til overskrifter, nummererede afsnit, bogmærker m.m. via fanen Indsæt > gruppen Links > Krydshenvning. Det virker også i fodnoter.
Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
25. november 2014 - 13:22 #2
Ja, dette virker!. Jeg gjorde det, at jeg markerede et tilfældigt tal, jeg havde indskrevet og trykkede ctrl+f9. Så plejer jeg at kunne højreklikke og redigere den fremkomne feltkode, hvor jeg så indsætter link til et bogmærke, indsat på den side, jeg vil henvise til. Det har fungeret fint hidtil i den normale brødtekst.
Men der er øjensynlig flere måder at gribe sagen an på?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. november 2014 - 14:06 #3
Generelt: Du behøver ikke at markere tekst, inden du taster Ctrl+F9 - der indsættes et tomt felt, som du kan skrive kode i. For at lave en krydshenvisning til et bogmærke kan du blot i feltkoden skive "REF BogmækrketsNavnHer" (uden citationstegn).

NB Du bør ikke lave egne kommentarer som svar, medmindre du selv besvarer dit oprindelige spørgsmål.
Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
25. november 2014 - 15:58 #4
Dit første forslag virker fint.
Nr.2 skal jeg vist læse lidt mere på, men er det rigtigt læst i dit svar, at jeg skal skrive {REF "mit_bogmærkenavn" (uden ") Her} - ? Og bagefter opdatere feltkoder med Ctrl+A+F9?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. november 2014 - 16:52 #5
Hvis dit bogmærke her Xxx, så vil feltkoden se sådan ud:
{ REF Xxx }

Rækkefølge:
1. Tast Ctrl+F9 for at oprette et tomt felt.
2. skriv
REF Xxx
mellem feltklammerne.
3. Tast F9 for at opdatere feltet. Det vil normalt automatisk skifte til at vise feltresultat i den situation.

Hvis du har brug for at opdatere alle felter, kan du markere alt med Ctrl+A og taste F9 for at opdatere felter. Men bemærk, at det kun virker for felter i det område, du står i. Hvis det der sidefoden, så er det kun der, felter bliver opdateret på den måde.
Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
25. november 2014 - 17:29 #6
Super, tak!
Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
26. november 2014 - 07:47 #7
hvordan er det lige jeg giver point til dig?
Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
26. november 2014 - 07:55 #8
Jeg fandt vist ud af det :-)