Avatar billede bbkdk Seniormester
25. november 2014 - 15:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kalenderfunktion i Access

Jeg er ved at lave en lille database.
I den vil jeg gerne indbygge et lille kalendersystem, hvor projektdeltagerne kan indtaste deres ferie, hvorefter indtastningerne så kan vises i en traditionel "månedskalender".
Er det muligt at finde færdige kalendere, eller skal man selv bygge en?
Og hvis det sidste er løsningen: Er der nogen der ved, hvorledes man gør det?
Avatar billede jensen363 Forsker
25. november 2014 - 15:14 #1
Mener at der ligger noget i Calendar/Active X under funkktioner
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2014 - 16:26 #2
As far as I am aware, the Active X control is just a calendar where you can select a date.

Found this which may be useful
http://www.youtube.com/watch?v=tRyAG7_SJxE
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2014 - 16:27 #3
Avatar billede bbkdk Seniormester
25. november 2014 - 19:25 #4
Hej Terry og Jensen363

Jeg har givet Terry points, da han så vidt jeg kan se har ret i, at Active X-kalenderfunktionen udelukkende virker således, at den valgte dato overføres til et felt i formularen.

Så vidt jeg kan se af det første link, er der en frygtelig masse indtastning forbundet med at oprette en kalenderfunktion. Så jeg tager lige en dyb indånding, inden jeg begynder.
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2014 - 19:52 #5
Thanks

Så vidt jeg kan se af det første link, er der en frygtelig masse indtastning forbundet med at oprette en kalenderfunktion

Cant you use the one from the first link?
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2014 - 19:53 #6
Avatar billede jjbirk Nybegynder
25. november 2014 - 19:59 #7
Kikker med her.
Kunne jo være der var en der havet lavet indtasteriningerne, og ville af med det som en fil. :-)
Avatar billede bbkdk Seniormester
26. november 2014 - 08:47 #8
Hej Terry
Fantastisk - jeg havde bare set under det forkerte link.
Så er det lige at få den til at virke. Som det så ofte er tilfældet, er der åbenbart lagt en lille programstump ind, der forstyrrer systemet.
Tak for hjælpen.
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2014 - 09:12 #9
Super og selv tak.

jjbirk, you can find it under the link I gave, first tutorial in the list :-)