Avatar billede iceb1977 Nybegynder
25. november 2014 - 18:24 Der er 6 kommentarer

Googte keywords hjælp

Ja jeg vil gerne vide noget om adsense.
Jeg vil gerne orpette en side med et toplevel domæne som skal være noget teknologi relateret blog side men hver gang jeg går til google adsense så spørger den om jeg vil oprettse en annonce hvilket jeg jo ikke vil. Vil kun søge på disse ord jo for at finde et som jeg finder passende og det er så først senere jeg gerne vil køre en helt kampagne igang når jeg så har fået nok trafik til det. Har jo ikke engang startet bloggen endnu men er kun i opstart fasen nu. Så hvordan kan jeg så søge på disse ord uden at jeg skal indtaste et domænenavn ? her er et link til google adsense.

https://adwords.google.com/KeywordPlanner

det hedder google keyword værktøj det værktøj prøver at bruge.

har i dag nemlig fået en mail fra google hvor de så tror at jeg allerede er ved starte min blog som jeg jo ikke er igang med fordi den kun er i opstart fasen så kom til at sætte det subdomæne ind i det værktøj også skriver de at den ikke er ok med dem fordi det skal være et toplevel domæne og ikke et subdomæne.

måske i kender et andet alternativ så jeg kan finde samme info på en anden måde ? For jeg vil gerne lave en niche blog som jo ikke skal ramme for bredt men til en under niche hvor der ikke er så mange om konkurrencen.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
25. november 2014 - 18:28 #1
Først og fremmest, så er det ikke adsense du er på vej ind, med adwords, det er to forskellige ting ;)

Nu ved jeg ik hvordan Google Adwords keyplanner tool ser ud ved dig,
men jeg kan vælge "Søg efter nye søgeords- og annoncegruppeideer"
Hvor jeg kan skrive de søgeord jeg vil benytte.

Også giver den mig et anslag over månedelige søgninger osv.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
25. november 2014 - 18:50 #2
ja det sådan en visuel representeret en med f.eks tenologi som hoved ordet også kan du så selv vælge en under niche emnue som så kan være teknolgi i skolerne f.eks eller ny teknologi og jo flere ord desto mindre søgninger også kan man så selv tilføje så mange ord til man så er langt nede så den så starter på f.eks 200.000 også ender på f.eks 9000 søgninger også er der meget lav konkurence.

JA er der andre alternatvier ? Evt andre programmer som jeg kan bruge? har både windows og mac........
eller andre hjemmesider der også kan give mig samme oplysninger ?
hvad med google trend f.eks?
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. november 2014 - 10:06 #3
Avatar billede reupke Nybegynder
26. november 2014 - 10:13 #4
Hvis du søger værktøjer til at finde keywords, kan du også prøve at kigge nærmere på http://ubersuggest.org/ og http://keywordtool.io/
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
29. november 2014 - 15:05 #5
ja takker for jeres svar
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
29. november 2014 - 15:57 #6
i skal give svar hvis i vil have nogle points i har kun givet kommentarer............