Avatar billede blolsen Juniormester
25. november 2014 - 21:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flyt rækker fra 1 regneark til flere med vba

Hej,

Nedenstående VBA kode bruges til at finde bestemte værdier i kolonne A i arket "8 nov" og flytte linjerne over i separate ark navngivet efter værdien i kolonne A.

Den første del af koden flytter overskriften, den næste linjerne.

Udfordringen, som jeg gerne vil have hjælp til, er:

1.  at jeg gerne vil have formateringen fra arket "8 nov" med over i de andre ark, og jeg kan ikke få det til at virke med copy.destination.

2. hvis en af cellerne i en række er tomme, flyttes værdierne i de efterfølgende kolonner ikke med over.

For Each wks In ActiveWorkbook.Worksheets
        If wks.Name <> "8 nov" Then
            Worksheets("8 nov").Range("A1", Range("A1").End(xlToRight)).Copy Destination:=Worksheets(wks.Name).Range("A1")

        End If
    Next

For Each C In Range("A2", Range("A2").End(xlDown))
        arknavn = C.Value

        Range(C, C.End(xlToRight)).Copy Destination:=Worksheets(arknavn).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)

    Next
Avatar billede kabbak Professor
25. november 2014 - 22:53 #1
Kopier hele rækken

    For Each wks In ActiveWorkbook.Worksheets
        Dim Navn As String, C As Range, ArkNavn As String, RW As Long
        If wks.Name <> "8 nov" Then
            Navn = wks.Name
            Worksheets("8 nov").Rows(1).Copy Worksheets(wks.Name).Range("A1")
        End If
    Next
    With Worksheets("8 nov")
        RW = .Range("A1").End(xlDown).Row
        For Each C In .Range("A2:A" & RW)
            ArkNavn = C.Value
            RW = Worksheets(ArkNavn).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Row
            Worksheets("8 nov").Rows(C.Row).Copy Worksheets(ArkNavn).Range("A" & RW)

        Next
    End With
Avatar billede blolsen Juniormester
26. november 2014 - 18:07 #2
Super kabbak:-)

Det virker. Kombinerede flytningen med "columns.autofit" på overskrifterne og nu er de kopierede ark læsevenlige.

Worksheets(ArkNavn).Range("A1:T1").Columns.AutoFit

Smid mig et svar. så overfører jeg pointene.
Avatar billede kabbak Professor
26. november 2014 - 18:35 #3
et svar ;-))