Avatar billede jepzen Nybegynder
25. november 2014 - 21:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows defender kører pludselig sammen med Avast

Jeg kører Windows 8.1 og har installeret Avast antivirus.

Pludselig efter en opdatering af Avast, er Windows defender nu begyndt at være aktiv.

Det burde den da ikke vel?

Processen Antimalware Service Executable hedder processen, og det er så vidt jeg kan se Windows defender.

Kan jeg slå den helt fra på en eller anden måde?

Er det sikkert at jeg gør dette, da jeg jo har Windows firewall og Avast?

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2014 - 09:53 #1
Det burde den da ikke vel?

Nej, søg Defender - Indtsillinger - Real time beskyttelse - fjern flueben.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2014 - 16:02 #2
Nej Defender skal deaktiveres, da den jo i Win 8,1 jo også er et antivirusprogram. Avast og Defender vil kunne konflikte, og computeren bliver sandsynligvis sløv da filer bliver dobbelt tjekket.
Til at scanne for antimalware hent Malwarebytes i stedet og scan en gang i mellem med den. Du behøver kun den frie udgave til normalt brug.
Avatar billede jepzen Nybegynder
10. januar 2015 - 14:55 #3
Undskyld. havde lige glemt den her tråd. Problemet løste sig selv, måske via Avasts styring. Vil nogle have point, så læg et svar. Tak for jeres respons.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 08:19 #4
Ja jeg mener også de gange jeg installerer Avast så deaktiveres Defender på computeren. Ingen point til mig. Ellers tak.
Avatar billede jepzen Nybegynder
26. januar 2015 - 14:52 #5
Takker :)