Avatar billede Floppin Nybegynder
26. november 2014 - 08:18 Der er 6 kommentarer

Ødelagt varmemåler?

Jeg er kommet til at ødelægge min varmemåler, og har derfor smidt den ud. Bør jeg indberette dette til viceværten, eller er det spild af tid? Jeg har nemlig modtaget mine tidligere opgørelser, uden at de har tjekket mit forbrug fysisk. Opmålingen sker med andre ord andetsteds end i lejligheden.
Avatar billede madklub Guru
26. november 2014 - 09:15 #1
Ja.
Du kan jo så spørge ham hvad de bruger varmemåleren til.
Avatar billede 50ccm Juniormester
26. november 2014 - 09:45 #2
Mange varme målere er elektroniske i dag og bliver fjern aflæst, de sender automatisk data til varme selvskabet om dit varme forbrug, måske du skal undersøge om det er sådan en du har.
Avatar billede Floppin Nybegynder
26. november 2014 - 11:35 #3
Javel, men hvad sker der, hvis jeg ikke informerer nogen om det? Jeg betaler jo min varme a conto.
Avatar billede madklub Guru
26. november 2014 - 11:43 #4
Jeg vil tro at du får en 'bøde' for at fifle med måleren.
Men du kan jo bare prøve at lade være.
Du kan også læse din lejekontrakt.
Avatar billede thegenuine Praktikant
26. november 2014 - 12:40 #5
Hvis det er en analog måler, så skulle du have gemt den, så de kunne se status på måleren ved næste aflæsningsbesøg. Jeg har engang demonteret en måler, og da ringede jeg til varmeselskabet, og de orienterede mig, at jeg skulle gemme den til næste besøg. Jeg vil tro, de kigger på dit gennemsnitlige forbrug, og måske en lille bod på din handling.
Avatar billede finb Ekspert
26. november 2014 - 13:31 #6
Du risikerer, at varme-beregneren siger, at dit forbrug
skønnes at være = gennemsnit x 1,5 eller x 2.
Spørg evt LLO.DK