Avatar billede JJK1988 Nybegynder
26. november 2014 - 10:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

<asp:DropDownList> + document.getElementById

Hej

Håber overskriften fortæller lidt om min problemstilling.

Kort fortalt:
Så vil jeg have det ID der høre til det valgte element i min dropdownliste;
som bliver fyldt via en metode som henter data fra en mySQl.

Spørgsmål:

Første problem stilling: Hvorfor kan jeg ikke hente værdien/teksten,
af en asp controller fra en separat js fil på et ID?

Hvis jeg smider følgende i en function I min aspx fil:

var txtEksternNo = $('#<%=txtEksternNo.ClientID%>').val();

Så finder den, den korrekte værdi.

Hvis jeg har den i min egentlig function i min seperate js fil,
så siger den at variablen er null / undefined.

-- Kan få det til at køre hvis jeg gør det på class, men jeg VIL på ID.

Anden problemstilling:
Hvorfor er det at jeg ikke kan hente id fra min dropdownlist?

Det er så uanset om det ligger i den seperate js fil eller i aspx filen.

var txtLocation = document.getElementById("<%= locationDDL.ClientID %>")
var option = txtLocation.option[txtLocation.selectedIndex].id;

asp.net koden

Første problem stilling
    <div>
        ID="Label5" runat="server" Text="Ekstern No: " CssClass="LabelNewSample"></asp:Label>
        name="txtEksternNo" runat="server" ID="txtEksternNo" class="testClass" placeholder=""></asp:TextBox>
    </div>

Anden problemstilling
    <div id="newInformation">
        <div>
              <h3>Informationer</h3>
              <asp:Label ID="Label8" runat="server" Text="Location: " CssClass="LabelNewSample"></asp:Label>
              <asp:DropDownList runat="server" ID="locationDDL"
                  CssClass="dropdownlist" AutoPostBack="false">    </asp:DropDownList>
        </div>
    </div> <%--END newInformation--%>

Så mit egentlig spørgsmål er følgende

Hvordan får jeg ID ud af min dropdownlist,
via function i et seperate document??

Er der ret overbevist om at jeg også smide ID ind i den når jeg populere den?

private void PopulatelocationDDL()
        {
            locationDDL.Items.Clear();

            var choseLocation = new ListItem();
            choseLocation.Text = "---Vælg Location---";
            locationDDL.Items.Add(choseLocation);

            foreach (BackBone.Model.Location l in CTR_Sample.GetAllLocations())
            {
                var item = new ListItem();
                item.Text = l.LocationName;
                item.Attributes.Add("ID", l.Location_ID + "");
                locationDDL.Items.Add(item);
            }

Stil endelig spørgsmål.
Har søgt på google og har simpelthen ikke kunne finde en løsning.
- Da jeg smed min første variabel over i aspx siden, så fandt den, det der stod skrevet i <asp:textbox>,
    Men vil jo gerne have det i den seperate js fil.

- Kan slet ikke finde en fungerende løsning på,
hvordan jeg skal trække id ud af min dropdownliste
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
26. november 2014 - 11:16 #1
Hvis jeg sætter

ClientIDMode="Static"

på min
<div>
    <asp:Label ID="Label5" runat="server" Text="Ekstern No: "
          CssClass="LabelNewSample"></asp:Label>
    <asp:TextBox name="txtEksternNo" runat="server" ID="txtEksternNo"
          class="testClass" ClientIDMode="Static"></asp:TextBox>
</div>

Så fanger den , det fra min separate js fil.

Nu mangler der så bare Anden problemstilling
Avatar billede JJK1988 Nybegynder
26. november 2014 - 11:27 #2
Så fandt jeg da også lige en løsning på den sidste problem stilling.

et enkelt lille ord ClientIDMode="Static" ; med ord henledes der til static.

var txtpatient_ID = document.getElementById("#patientDDL");
    var option = txtpatient_ID.option[txtpatient_ID.selectedIndex].id;

Dermed får jeg nu det jeg har behov for.

Håber det kan hjælpe andre i lign. situation.

Tak