26. november 2014 - 11:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent TABEL-celle indhold og style .via JS (Jquery ?).

HEJ,

Jeg har en tabel i HTML som en 8 * 10 matrix.

(8 søjler med 11 rækker).

Række (0) colonne 1 er blank. Kolonne 1 er MANDAG, kolonne 2 = tirsdag.... kolonne 8 = SØNDAG.

Et JS-script sætter farven og navn  i den enkelte tabel-celle (som backgroundColor hhv. innerHTML  ).

Søjle 1 er tiden fra 08.00 til 16:00 ( i hele timer).

I Tabel celle (col 3, row 4) // tirsdag klokken 10)

Definerer hver Tabelcelle's id som Rx Cy (r=row, C=col) med X som vandret og Y som lodret).

(<Table border ="0"..... osv.
<Tbody>
<TR style ="height= 25px; ">  // row 0  // Overskrifter
    <TD ...
</TR>
<TR style ="height= 25px; ">  // row 1
  ..
</TR>

  ------

<TR style ="height= 25px; ">  // row 4
    <TD ... >10:00 </td>      // Klokke
    <TD .. >..  </TD>          // Mandag
    <TD .. >..  </TD>          // Tirsdag
    <TD class= "style" id="r4;c3;" onclick="hentcelle(this.id);">JENS JENSEN </TD>  // ONSDAG
....

</Tbody>
</table>
Mit problem er, at bruger jeg this.id som reference i et 3. javascript kan jeg hente navn (jens jensen), men ikke baggrundsfarven. Og jeg overvejer at lave det hele om til JQuery.

Så hvordan gør jeg det (inkl. lægge farve og navn ind i cellen )?

Kristian
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. november 2014 - 12:31 #1
Jeg er ikke med på hvor du er på vej hen.
Men måske dette kan bruges til inspiration.

http://jsfiddle.net/o5b0suxv/
26. november 2014 - 14:38 #2
hEJ,

Tak for responsen.

Men NEJ, det var ikke det jeg søgte. Omend der er lidt af det. Det jeg ønsker falder i 2 trin.

1: At jeg i en eksisterende table (som kan være en tidstabel, hvor kunde (jens jensen) har tid MANDAG fra 10:00 - 11:00  og kunde 2 (Ole Olsen har tid tirsdag fra 14:00 - 15:00 ) kan læse hver enket celle (læs: hver enkelt kunde og hans tidsrervation).

1a:  at jeg med DOM kan sætte navn og baggrundsfarve (for at kunne skelne mellem Jens Jensen I og Jens Jensen II).

1C: At kunne gøre det samme i Jquery.

Jeg kan sætte savn og farve med JavaScript og læse navn - men ikke farve.

Og det jeg vil, er at kunne sætte navn og farve og læse navn og farve med JQUERY.

KRISTIAN
11. december 2014 - 12:23 #3
Lukker spm.