Avatar billede Guitarist Novice
26. november 2014 - 17:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Foto+tekst til webshops

Hej alle

Overvejer lidt at starte en webshop op, hvor jeg skal handle med div. varer fra forskellige leverandører.

Mit spørgsmål går på, om det er muligt at lave et script, som søger billeder + tekst ud for mig... Eller om man må gå den lange vej, og selv finde fotos af div. produkter (som selvfølgelig er lovlige) + selv skrive tekst.

Min idé er følgende som et eks.

Jeg har en vare som f.eks. hedder "Philips barbermaskine ABCD".. Når jeg så indtaster det, så finder scriptet selv foto af den præcise varebeskrivelse, samt evt. beskrivelse af produktet (hvis sådan en findes)
Avatar billede AndersKT87 Novice
27. november 2014 - 11:27 #1
Jeg ville nok anbefale dig at skrive produktbeskrivelse selv for at undgå dubilicated content. Men varens specs. burde du godt kunne "hukke" og sætte direkte ind... kan dog ikke hjælpe med et script til det ;)
Avatar billede Guitarist Novice
27. november 2014 - 14:37 #2
Ja.. teksten må jeg nok hellere selv skrive :)

Men min plan er lidt følgende, som jeg håber, at spørgsmålet også giver udtryk for :)
Evt. man kan sætte det i et excel regneark, hvor jeg allerede har udfyldt række A og B

Række A                Række B                                                Række C

Produktnavn          Hjemmeside man kan hente fotos fra      Foto indsættes her

Philips ABC          www.philips.dk (.com)                            Foto indsættes her.
Avatar billede Guitarist Novice
05. januar 2015 - 16:41 #3
Lukker spørgsmålet.