Avatar billede bosthebi Novice
26. november 2014 - 22:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

USB Ukendt enhed

Jeg har en lidt ældre computer med windows 7. Jeg købte et microsoft natural ergonomisk tastatur 4000 v1.0 og tilsluttede min computer. Det fungerede fint og jeg hentede software til tastaturet på microsofts side og installerede. Efter ca. uge meddeler min computer at tastaturet er en ukendt enhed og windows har stoppet den.
Hvordan kan jeg få gang i tastaturet igen. Jeg har prøvet at slette enheden inde i enhedshåndteringen, men det har ikke hjulpet. samme fejl kommer igen når jeg tilslutter tastaturet.Den skriver det er en fejlkode 43.
Hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2014 - 22:59 #1
Virker tastaturet på en anden pc uden du henter og installerer softwaren til den?
Kode 43 betyder at Windows har lukket for enheden pga. fejl
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2014 - 23:01 #2
Der er en bruger her, med et lignende problem, som han fik løst med et Cardbus. Men nu kan du jo vente og se hvad der ellers kommer af muligheder: http://www.eksperten.dk/spm/887770
Cardbus f.eks. https://www.google.dk/search?q=usb+cardbus&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&channel=sb&gws_rd=cr&ei=v0x2VIWpM8T3avGfgNAL
Avatar billede bosthebi Novice
26. november 2014 - 23:27 #3
Jeg har lige prøvet at tilslutte tastaturet til min bærbare computer også med windows 7 og får også meddelesen ukendt enhed.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2014 - 23:37 #4
Det har formodentlig noget at gøre med dit bundkort. Med chipset driveren.
Avatar billede bosthebi Novice
26. november 2014 - 23:51 #5
xby jeg har ingen problemer med andre usb-enheder. Jeg tog et ganske almindeligt logitech tastatur og sluttede til usb og det virkede med det samme uden problemer.Mystisk
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 00:09 #6
Ja ok, det er vanskeligt at finde årsagen. Jeg har f.eks en harddisk box, som windows 8 ikke kan genkende, skønt alle andre USB enheder fungerer.
Måske ville det være en ide, at ringe til Microsoft, for at høre, om der muligvis kunne slås noget fra i windows, så din nye enhed ikke bliver afmonteret. Da det er deres produkter, som ikke kan sammen, må de være forpligtet til at finde en løsning.
Avatar billede bosthebi Novice
27. november 2014 - 00:23 #7
Ja xby, det tror jeg at jeg vil prøve i morgen. Det der er det mærkelige er at det virkede i starten både med og uden software. Det kan jo selvfølgelig være en fejl i tastaturet.
Du skal have mange tak for din support indtil videre :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 00:36 #8
Ja så bliver det jo spændende at høre hvad der sker. Det kan jo være, at det er en indbygget sikkerhed i windows, som fejlagtig kobler enheden fra, når den bliver opdaget. Microsoft hat forhåbentlig løsningen:-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. november 2014 - 12:55 #9
#8 Det vil hurtigt kunne testes med f.eks. en Linux live cd.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 13:15 #10
#9 Den forstår jeg ikke:-) Hvordan kan en Linux forklare hvorfor en windows enhed ikke kan køre under windows?
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. november 2014 - 13:55 #11
Du foreslår, at det kan være en "indbygget sikkerhed i windows".

Jeg foreslår derfor, at man tester keyboardet i et andet styresystem, for på den måde at udelukke eller underbygge denne teori.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 14:03 #12
Ja det er en indbygget sikkerhed i windows #1
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. november 2014 - 14:15 #13
Men ved at teste keyboardet i Linux, kan man jo finde ud af, om fejlen ligger i Windows/skyldes et kompatibilitetsproblem mellem Windows og keyboardet (hvis keyboardet viser sig at virke i Linux).
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 14:28 #14
Cause of the Code 43 Error

A Code 43 error is generated when Device Manager stops a hardware device because the hardware reported to Windows that it's having some kind of unspecified problem.

This extremely generic message could mean there's a true hardware issue or it could simply mean that there's a driver problem that Windows isn't seeing as such but that the hardware is being affected by.

http://pcsupport.about.com/od/errorc/a/code-43-error.htm
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. november 2014 - 14:34 #15
#14 Netop. Og virker keyboardet så i Linux, kan man jo udelukke, at der er tale om " a true hardware issue"..
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 15:03 #16
Nå, vi taler måske forbi hinanden? Du mener måske bare, at man så kan udelukke, at det er keyboardet som fejler? Ja det er da rigtigt:-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. november 2014 - 15:05 #17
Præcis :-)
Avatar billede bosthebi Novice
27. november 2014 - 15:53 #18
Jeg har lige talt med Microsoft idag og de mener umiddelbart ud for de test jeg selv har lavet, at det er keyboardet der er fejl på, så jeg skal henvende mig til min leverandør.
Mange tak for alle de mange gode forslag herinde.
Jeg afslutter hermed tråden.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 16:57 #19
OK, husk at lukke:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2014 - 17:32 #20
Ja det var nemlig også derfor jeg ville have at den skulle prøves på anden pc. Jeg har set andre gange at man nemlig lige får den fejl når hardwaren er defekt.
Se #1.