Avatar billede Red-Loki Nybegynder
26. november 2014 - 23:28 Der er 5 kommentarer

Mister forbindelse til nas server

Hej.

Jeg har købt en Medion nas-server på 2TB, som jeg føler er sat rigtig nok op på mit netværk, for kan uden problemer streame film, musik og billeder, i stuen. Jeg har osse fået det til at virke så jeg kan komme på den andre steder end hjemmet.

Mit problem, som jeg nu har haft i godt over 2 måneder, er at den på random tider mister forbindelsen, ment sådan at min PC, Mobil eller noget ikke kan komme på den uden at jeg først genstarter min nas. Det gør mig i tvivl om jeg overhovedet har sat den rigtig op.

Den mister osse forbindelsen, når min lille bror tænder sin pc på sit værelse, så der er jeg nødsaget til genstarte flere gange om dagen og det er jeg ved at være træt af :(

Alt køre via kabler, det eneste der bruger vores tråløs er mobiler, ipads.

Så jeg håber, der nogen der måske har rigtig god viden med nas server, som kan hjælpe.
Hvis i har brug for mere info, så sender jeg gerne screenshots af det i har brug for.

Nas - Medion
Router - Netgear N300
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2014 - 23:25 #1
en netgear router til knap 100 kr er nok ikke lige det fedeste at bruge..
Avatar billede Olesen79 Nybegynder
01. december 2014 - 17:08 #2
Halløj :)

Det kan være et spørgsmål om IP adresser... Prøv på din pc at skrive cmd i søge feltet i start så skulle der gerne komme et "lille" sort vindue frem prøv så at skrive ipconfig... find så ipv4 og se hvilket nummer der står og hvilken subnet mask der står hvis der feks står ipv4=10.0.0.59  subnet=255.255.255.0

så går du på din nas og ændre dens ip til f.eks 10.0.0.250 subnet 255.255.255.0....

så tror jeg problemet er løst :)

Held og lykke..

Olesen
Avatar billede Red-Loki Nybegynder
02. december 2014 - 14:14 #3
gav 750 for den, men det var lige da den udkom
Avatar billede Red-Loki Nybegynder
02. december 2014 - 14:16 #4
Tak for svar, prøvede det med CMD men desværre så hjalp det ikke.

Jeg har nu ændret lidt på indstillingerne på min nas.  har valgt at lade den selv vælge ip istedetfor en statisk ip adresse, så håber at det måske hælper :)
Avatar billede Olesen79 Nybegynder
03. december 2014 - 17:16 #5
:)

Hvis du selv lader den hente IP så kan du komme ud for at det jo bliver ændret og så er det ikke sikkert at du f.eks kan se netværks drev osv.

Men held og lykke :)

Olesen