Avatar billede martin_moth Mester
27. november 2014 - 17:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

iE er fyldt med bannere

Jeg har downloaded et eller andet, som gør at min ie er fyldt med bannere rundt omkring den aktualle hjemmeside - f.eks. er der på www.eksperten.dk bannere i begge sider, der ikke er der når jeg åbner hjemmesiden i chrome. Og ie går ned hele tiden. Desuden er der et "test internet speed" ikon ved siden af det normale favourites ikon. Chrome virker tilsyneladende fint.

Hvordan finder jeg ud af hvad jeg har fået installeret, og får det fjernet?

Mvh. Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2014 - 17:40 #1
Hej Martin.
Prøv at gennemføre denne pakke:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Her er det specielt vigtigt du får gennemført AdwCleaner.
Men de andre to er heller ikke nogen dårlig ide at bruge jævnligt.

Har du hentet adblock til din IE browser?
https://adblockplus.org/releases/adblock-plus-12-for-internet-explorer-released
Hvis ikke så installer den. Det hjælper også på de popup der kommer.
Avatar billede martin_moth Mester
27. november 2014 - 19:30 #2
KørtCCleaner, Malwarebytes og AdwCleaner, hvor sidstnævnte har denne log:

# AdwCleaner v4.102 - Report created 27/11/2014 at 19:28:00
# Updated 23/11/2014 by Xplode
# Database : 2014-11-27.1 [Live]
# Operating System : Windows 7 Professional Service Pack 1 (64 bits)
# Username : MTmmo - LETBANEN-EKSTRA
# Running from : C:\Users\mtmmo\Downloads\adwcleaner_4.102.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

Service Deleted : CltMngSvc
[#] Service Deleted : globalUpdate
[#] Service Deleted : globalUpdatem
[#] Service Deleted : SPPD

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\globalUpdate
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\SearchProtect
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Internet Speed Checker
Folder Deleted : C:\Windows\Util
File Deleted : C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.superfish.com_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.superfish.com_0.localstorage-journal
File Deleted : C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxps_www.superfish.com_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxps_www.superfish.com_0.localstorage-journal

***** [ Scheduled Tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdate.OneClickProcessLauncherMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdate.OneClickProcessLauncherMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoCreateAsync
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoCreateAsync.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreClass
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreClass.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreMachineClass
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreMachineClass.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CredentialDialogMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CredentialDialogMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachineFallback
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachineFallback.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassSvc
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassSvc.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.ProcessLauncher
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.ProcessLauncher.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3COMClassService
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3COMClassService.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachineFallback
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachineFallback.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebSvc
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebSvc.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{3278F5CF-48F3-4253-A6BB-004CE84AF492}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{577975B8-C40E-43E6-B0DE-4C6B44088B52}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{02A96331-0CA6-40E2-A87D-C224601985EB}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3278F5CF-48F3-4253-A6BB-004CE84AF492}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3B5702BA-7F4C-4D1A-B026-1E9A01D43978}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{577975B8-C40E-43E6-B0DE-4C6B44088B52}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{5E89ACE9-E16B-499A-87B4-0DBF742404C1}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{69F256DF-BA98-45E9-86EA-FC3CFECF9D30}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6E87FC94-9866-49B9-8E93-5736D6DE3DD7}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{7E49F793-B3CD-4BF7-8419-B34B8BD30E61}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{834469E3-CA2B-4F21-A5CA-4F6F4DBCDE87}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8529FAA3-5BFD-43C1-AB35-B53C4B96C6E5}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{ADBC39BE-3D20-4333-8D99-E91EB1B62474}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{E06CA7F5-BA34-4FF6-8D24-B1BDC594D91F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F6421EE5-A5BE-4D31-81D5-C16B7BF48E4C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FD8E81D0-F5FE-4CB1-9AEA-1E163D2BAB78}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{5E89ACE9-E16B-499A-87B4-0DBF742404C1}
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{79FB5FC8-44B9-4AF5-BADD-CCE547F953E5}
Key Deleted : HKCU\Software\GlobalUpdate
Key Deleted : HKCU\Software\InstalledBrowserExtensions
Key Deleted : HKCU\Software\Softonic
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\GlobalUpdate
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\InstalledBrowserExtensions
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\InstalledBrowserExtensions

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17420

-\\ Google Chrome v39.0.2171.71

[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : booedmolknjekdopkepjjeckmjkdpfgl
[C:\Users\mtmmo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences] - Deleted [Extension] : flpcjncodpafbgdpnkljologafpionhb

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [21706 octets] - [27/11/2014 19:25:46]
AdwCleaner[S0].txt - [10228 octets] - [27/11/2014 19:28:00]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [10289 octets] ##########
Avatar billede martin_moth Mester
27. november 2014 - 19:57 #3
og ie ser i øvrigt pæn ud igen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2014 - 21:15 #4
Jamen det lyder da godt Martin. ER der mere du vil have hjælp med så skriver du bare tilbage. Jeg lægger et svar her hvis vi er færdige.
Avatar billede martin_moth Mester
02. december 2014 - 11:33 #5
Jeg takker mange gange - hvad skulle du bruge loggen til?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2014 - 12:20 #6
Kiggede på det den fandt og kiggede på et par elementer ved søgning.